صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه و تزئین کیک ردولوت (مخمل قرمز)

طرز تهیه و تزئین کیک ردولوت (مخمل قرمز)

اگر به دنبال کیکی هستید که همه را انگشت به دهان نگه دارد؛ کیک ردولوت بهترین انتخاب می‌باشد. این کیک بسیار خوشمزه خطر از دست دادن انگشت به همراه دارد! یعنی آنقدر خوشمزه است که ممکن است انگشتانتان را هم بخورید!

کیک ردولت یکی از کیک‌هایی است که اگر در مهمانی سرو شود؛ انتخاب اول بسیاری از ماست. کیک مخمل قرمز یا همان ردولت دارای بافتی خاص است که در شیرینی فروشی‌ها نیز بسیار دیده می‌شود.

از آنجایی که رنگ قرمز این کیک بسیاری را وسوسه می‌کند؛ بهترین انتخاب برای ولنتاین و جشن‌های عاشقانه خانوادگی به شمار می‌رود. به خصوص اگر در یک قالب قلب زیبا آن را تهیه کنید.

 

کیک ردولوت

مواد لازم کیک ردولوت

۲ و ۱/۲ پیمانه آرد سفید

۱ و ۱/۲ پیمانه شکر

۲ عدد تخم مرغ

۱ پیمانه باتر میلک که در ادامه بیشتر درباره آن خواهید آموخت.

۳/۴ پیمانه روغن مایع

۱ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر

نوک قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

۱/۳ قاشق چایخوری وانیل

۱ قاشق غذاخوری سر خالی سرکه سفید

۲ قاشق غذاخوری رنگ خوراکی قرمز

۲ پیمانه کرم پنیری برای لایه‌های کیک

خامه فرم گرفته برای تزیین به مقدار لازم

اولین کاری که لازم است برای کیک ردولوت انجام دهیم این است که باتر میلک را تهیه کنیم. در کشور‌های خارجی این محصول به صورت آماده در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. اما در ایران چون فروش آماده‌‌ای در فروشگاه‌ها نیست؛ خودتان باید آن را آماده کنید.

طرز تهیه باتر میلک

برای تهیه باتر میلک همانطور که از نام آن پیداست؛ نیاز به یک پیمانه شیر پر چرب دارید. البته توجه داشته باشید که شیرهای محلی اصلاً مناسب این کار نیستند. چرا که چربی آنها بسیار زیاد است. همان شیر پر چرب مغازه‌ها کفایت می‌کند.

شیر را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد. سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو به شیر بیفزایید. شیر و آبلیمو را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. البته در این مرحله نیازی به استفاده از همزن نیست.

توجه داشته باشید که ترکیب شیر و آبلیمو موجب می‌شود شیر ترش شود. نگران نباشید حالا زمان این است که حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه شیر و آبلیمو را در هوای اتاق کنار بگذاریم.

در صورتی که مشاهده کردید شیر بریده است نگران نشوید. برای تهیه باتر میلک برای کیک ردولوت لازم است شیر کمی غلیظ شده و به اصطلاح ببرد. به همین سادگی باتر میلک شما آماده مصرف می‌باشد.

با توجه به اینکه این ماده از شیر بریده شده تهیه شده است؛ نمی‌توان مدت زیادی آن را در یخچال نگهداری کرد. بنابراین تنها زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید؛ باتر میلک را آماده کنید.

نکات تهیه باتر میلک برای کیک ردولوت

همانطور که اشاره کردیم استفاده از شیرهای محلی در طی تهیه این ماده مجاز نیست. آن هم به این دلیل است که این شیر‌ها بسیار چرب می‌باشند. البته در صورتی که تنها آنها در دسترس دارید؛ ایرادی ندارد اما بهتر است از شیرهای کارخانه‌‌ای استفاده کنید.

درباره آبلیمو نیز باید بگوییم درست است که باتر میلک با آبلیموهای خانگی طعم بهتر و سالم‌تری دارد اما با استفاده از آبلیموهای کارخانه‌‌ای نیز این محصول عالی می‌شود.

توجه داشته باشید که زمانی که می‌خواهید آبلیمو و شیر را با یکدیگر مخلوط کنید؛ نیازی به مخلوط کن نیست. تنها کافی است حدود دو دقیقه آنها را با یک قاشق ساده هم بزنید. در صورتی که می‌خواهید کار کمی سرعت بگیرد؛ می‌توانید این کار را روی شعله بسیار بسیار کم انجام دهید.

طرز تهیه کیک مخمل قرمز

در اولین مرحله تهیه کیک ردولوت لازم بود باتر میلک را آماده کرده و کنار بگذاریم. حال نوبت الک کردن مواد آردی می‌شود. این کار می‌توان انجام نداد اما کیفیت و بافت کیک‌هایی بهتر است که این الک کردن را به خوبی انجام داده باشند.

آرد، نمک، بکینگ پودر و پودر کاکائو را در الک ریخته و الک کنید. این کار را حدود ۲ تا ۳ بار تکرار کنید تا خوب هوادهی شوند.

ظرف دیگری آماده کرده و تخم مرغ‌ها را در آن بشکنید. شکر و وانیل را به تخم مرغ‌ها بیفزایید. حال نوبت استفاده از همزن است. خوب تخم مرغ‌ها را با همزن بزنید. تا زمانی که مخلوطی کش دار و کرم رنگ داشته باشید این کار را ادامه دهید.

حال نوبت افزودن روغن و باتر میلک به مخلوط تخم مرغ‌ها است. همچنین در این زمان است که رنگ خوراکی را به آنها می‌افزاییم. حال مخلوط را در حد یکدست شدن مواد به هم بزنید. زمانی که رنگ قرمز یکدستی به دست آوردید؛ کافی است.

دو کاسه مواد خشک و‌تر کیک ردولوت را با یکدیگر مخلوط کرده و به آرامی به هم می‌زنیم. بازهم هم زدن تا جایی کافی است که مواد یکدست شوند.

حالا لازم است سرکه را به مواد بیفزایید. سرکه سفید لازم است کمی کمتر از یک قاشق غذاخوری باشد. باز مواد را به هم بزنید تا یکدستی آن به خوبی حفظ شود.

حال نوبت انتخاب قالب و چرب کردن آن است. توصیه می‌شود کاغذ روغنی را در قالب گذاشته و اجازه دهید کمی در فریزر سرد شود. سپس مواد را درون قالب ریخته و بلافاصله در فر قرار دهید.

فر باید از قبل در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده و آماده پذیرایی از کیک ردولوت شما شده باشد. کیک لازم است به مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه در فر بماند.

بسته به فر شما این زمان ممکن است کمی کمتر شود. بنابراین دقت داشته باشد که به محض اینکه کیک به خوبی پف کرد و شکستگی‌های روی آن را دیدید؛ خود را آماده تست کردن آن کنید.

طرز تهیه کیک ردولوت

نکات تهیه کیک ردولوت

برای تست کردن اینکه آیا کیک به خوبی پخته شده است یا خیر لازم است یک خلال دندان را در وسط کیک فرو کرده و خارج کنید. اگر تکه‌های کیک به خلال دندان چسبیدند؛ یعنی لازم است کیک بازهم دورن فر ببزد. در غیر اینصورت آماده تست کردن می‌باشد.

کیک‌هایی که بیش از اندازه در فر سپری می‌کنند؛ اطراف آنها می‌سوزد. این کیک‌ها را می‌توان پس از خارج کردن از قالب با استفاده از یک چاقو کمی تراش دهید.

اگر نگران استفاده از سرکه و آبلیمو در کیک هستید باید گفت مقدار آن‌ها بسیار کم است. بنابراین نگران این نباشید که کیک طعم ترشی به خود بگیرد.

در صورتی که کاغذ روغنی سرد باشد سپس مواد را روی آن بریزید؛ به دلیل شوکی که به مواد وارد می‌شود سریعتر از قالب خارج می‌شوند.

در مراحلی که بعد از افزودن رنگ خوراکی به کیک ردولوت بود هر زمان احساس کردید کیک رنگ قرمز جذابی ندارد؛ می‌توانید کمی دیگر از رنگ خوراکی روی آن استفاده کنید.

در تمامی مراحلی که گفته شده برای یکدست شدن مواد را به هم بزنید؛ بهتر است از لیستک استفاده کنید. لیستک به دلیل ساختار مناسبی که دارد؛ تمام مواد را به سادگی با یکدیگر مخلوط می‌کند.

رنگ خوراکی مایع را به سادگی و در لحظه می‌توان به مواد افزود. اما اگر از رنگ خوراکی ژله‌‌ای استفاده می‌کنید لازم است ابتدا چند قاشق از مواد را در ظرفی دیگر ریخته و با رنگ مخلوط کنید. وقتی خوب مخلوط شدند؛ این ظرف را به ظرف اصلی اضافه کنید.

این کار به منظور جلوگیری از تکه تکه ماندن رنگ ژله‌‌ای در کیک ردولوت انجام می‌شود.

به جای روغن مایع در این کیک می‌توان از روغن جامد که کمی حرارت دیده است نیز استفاده کنید. به همین صورت می‌توان از کره نیز استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که مارگارین یا همان کره گیاهی در این بخش منظور است.

ارتفاع قالب بسیار مهم است. سعی کنید نه آنقدر کم باشد که مواد زمانی که پف کرد از آن خارج شود؛ نه آنقدر زیاد که میان مواد خام بماند.

نکات تهیه کیک ردولوت

تزئین کیک ردولوت

این کیک بافتی نرم و گاهی پوک دارد. بنابراین هنگام تزئین آن باید بسیار مراقب وزن طبقات کیک باشید.

کیک را در اولین گام به صورت لایه‌‌ای برش دهید. لایه پف کرده را نیز به طور یکدست جدا کرده و کنار بگذارید. حیف است که بخواهید این بخش را دور بریزید!

مایه میانی کیک را آماده کرده و در میانه‌های لایه‌ها قرار دهید. توجه داشته باشید که تعداد لایه‌ها نباید خیلی زیاد باشد. چرا که کیک سنگین شده و لایه پایینی از هم می‌پاشد.

حال نوبت این است که خامه زده شده را آماده کنید و دور تا دور کیک خامه زده شده بگیرید. توجه داشته باشید که توصیه می‌شود لایه‌‌ای که خامه زده شده قرار می‌دهید بسیار کم باشد.

لایه پف کرده را بردارید و خوب خرد کنید تا به صورت تکه‌های ریز در بیاید. در این مرحله می‌توانید آن را کفساب کنید. زمانی که به خوبی این لایه خرد کردید؛ می‌توانید آن را روی خامه‌ها بریزید.

کیک ردولوت خوشمزه شما آماده است. این کیک را می‌توان در هر مهمانی استفاده کرد. نوعی دستور تهیه آمریکایی که نه خیلی سخت است و نه زمان بر. بنابراین می‌توانید آن را برای هر مهمان تازه رسیده‌‌ای درست کنید. امیدواریم از این دستور تهیه خورستان نیز به اندازه کافی لذت برده باشید.

تزئین کیک ردولوت

دیدگاه ها

دستورهای آشپزی مرتبط

طرز تهیه سوهان عسلی + نکات خوشمزه تر شدن آن

طرز تهیه سوهان عسلی + نکات خوشمزه تر شدن آن

سوهان عسلی یکی از شیرینی های مخصوص اصفهان است که در ایام نوروز طرفداران بیشتری پیدا می کند و در سر سفره عیدنوروز همه وجود دارد. سوهان عسلی یکی از آسانترین شیرینی های خانگی می باشد که در...

طرز تهیه شیرینی کشمشی و نکات تکمیلی

طرز تهیه شیرینی کشمشی و نکات تکمیلی

در سال‌های اخیر تعداد قنادی‌ها به شدت رو به افزایش برداشته است. اما هنوز هم شیرینی کشمشی یا همان نان کشمشی یکی از شیرینی‌هایی است که هم در قنادی‌ها و هم در خانه‌ها پخته می‌شود.

...
طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان

شیرینی زبان یکی از شیرینی های خوشمزه، سنتی و اصیل ایرانی می باشد. این شیرینی جز شیرینی های خشک می باشد و به دلیل ماندگاری بالایی که دارد یکی از انتخاب های ثابت عید نوروز می...

طرز تهیه قطاب خانگی

طرز تهیه قطاب خانگی

قطاب یکی از مشهور‌ترین و در عین حال خوش مزه‌ترین شیرینی‌های ایرانی به شمار می‌رود. این شیرینی از گذشته تا به امروز به روش‌های مختلفی تهیه شده است. امروزه قطاب در سراسر کشور پخته می شود اما زادگاه...

طرز تهیه شیرینی کوکی

طرز تهیه شیرینی کوکی

اگر دنبال یک شیرینی کوچک که بچه‌ها عاشق آن شوند، می گردید؛ شیرینی کوکی یکی از بهترین انتخاب ها است. اگر شما هم به تهیه این شیرینی علاقه مند شدید؛ با ما همراه باشید.

کوکی‌ها شیرینی‌های...