صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی

اگر به دنبال تهیه یک غذای خوشمزه با مواد در دسترس هستید؛ تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد. بنابراین در ادامه با خورستان همراه باشید تا این خوراک را به شما آموزش دهیم.

از بارز‌ترین ویژگی‌های خوراک سیب زمینی و مرغ انعطاف پذیر بودن آن است. شما به این ترکیب می‌توانید مواد مختلفی را اضافه کنید. اما در مواد اولیه این دستور تنها به موادی اشاره شده است که در اصل دستور هستند.

این غذا مورد علاقه بانوان خانه دار است. چرا که زمان کمی برای آماده کردن مواد می‌گیرد. حتی شما می‌توانید بسیاری از مواد این غذا را از پیش آماده کنید. سپس زمانی که می‌خواهید آن را درست کنید.

به همین صورت می‌توانید از مواد یخ زده و مانده نیز در این غذا استفاده کنید. اما همانطور که می‌دانید کیفیت غذایی که با استفاده از مواد تازه و عالی تهیه می‌شود؛ قابل مقایسه با مواد یخ زده نیست.

مواد اولیه تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی:

مواد-اولیه-تهیه-خوراک-مرغ-و-سیب-زمینی

  •  سینه مرغ دو عدد
  • سیب زمینی چهار عدد متوسط
  • پیاز یک عدد
  • آویشن یا پودر آویشن یک قاشق چایخوری
  • رب گوجه یک قاشق چایخوری (بسته به میزان رنگ رب گوجه فرنگی شما)

تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی:

تهیه-خوراک-مرغ-و-سیب-زمینی

در اولین گام بهتر است سینه مرغ‌ها را به دمای محیط برسانید. البته می‌توانید این کار را نیز انجام ندهید. اما با هم دما شدن سینه مرغ و دمای اتاق، می‌توان انتظار داشت این غذا سریع‌تر آماده شود.

حال نوبت آماده کردن سیب زمینی‌ها است. آن‌ها را پوست بگیرید و یا اگر پوست نازک دارند و بسیار کوچک هستند خوب بشویید. این سیب زمینی‌ها را می‌توان بدون خرد کردن در غذا ریخت. البته ممکن است بسیاری این نوع سیب زمینی را دوست نداشته باشند.

در هر صورت به سراغ سیب زمینی‌ها رفته و آن‌ها را نگینی یا خلال خرد کنید. سپس درون ضرفی ریخته و به مدت نیم ساعت در فریزر نگهداری کنید. این مرحله به بافت سیب زمینی کمک می‌کند تا ترد شود.

توجه داشته باشید که برای تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی سیب زمینی‌ها نباید نازک و یا ریز خرد شوند. از سوی دیگر خیلی هم درشت نباشند.

حال پیاز را پوست بگیرید و در ماهیتابه سرخ کنید. بهتر است ابتدا کمی اجازه دهید آب پیاز از آن خارج شود سپس روغن اضافه کنید. با این کار روغن کمتری مصرف می‌شود.

حال سینه مرغ‌ها را به قطعاتی به اندازه تقریبی دو بند انگشت خرد کنید. سپس به پیاز‌ها اضافه کنید و اجازه دهید بپزد. در این مرحله نباید آب اضافه کنید. چرا که آب موجب می‌شود سینه مرغ دیرتر بپزد.

سیب زمینی­ ها و افزودنشان در تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی:

زمانی که سینه‌های مرغ تغییر رنگ دادند؛ نوبت به افزودن سیب زمینی‌ها می‌شود. البته برخی برای حفظ بافت سیب زمینی بلافاصله پس از خارج کردن آن‌ها از فریزر، آن‌ها را در ماهیتابه‌‌ای جداگانه در روغن داغ می‌ریزند. این روش طعم و ظاهر زیبا‌تری به غذای شما می‌دهد.

زمانی که سیب زمینی‌ها نیز به خوبی پخت، نوبت به افزودن ادویه‌ها و آویشن می‌رسد. باز هم بسیاری ترجیح می‌دهند به جای افزودن مستقیم ادویه‌ها، با استفاده از آن‌ها مرغ را مزه دار کنند. این کاملاً اختیاری است.

زمانی که سیب زمینی‌ها نرم شدند و ادویه‌ها را افزودید حدود سه دقیقه تفت دهید. سپس رب را به مواد بیفزایید. بهتر است اجازه دهید رب چند دقیقه‌‌ای با مواد تفت بخورد. این کار موجب می‌شود رنگ بهتر و بیشتری به غذای شما ارائه کند.

پس از آن حدود سه لیوان آب به مواد بیفزایید. اجازه دهید طی تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی مواد شما با یکدیگر بپزند. بهتر است طی این زمان درب تابه را بردارید. همچنین شعله تابه باید حدود دو بند انگشت با لبه تابه فاصله داشته باشد.

مهم‌ترین نکات تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی:

درست کردن خوراک مرغ و سیب زمینی+مهم‌ترین-نکات-تهیه-خوراک-مرغ-و-سیب-زمینی

طی تهیه این خوراک همیشه باید حواستان باشد مواد کامل بپزد. برای مثال تا زمانی که تمام قسمت‌های مرغ تغییر رنگ نداده‌‌اند سراغ مرحله بعدی نروید.

پیاز را به هر صورتی که تمایل داشتید می‌توانید سرخ کنید. اما اگر با ظاهر پیاز در غذا مشکلی داشتید؛ می‌توانید آن را رنده کنید. البته در این صورت به دو یا سه پیاز بزرگ نیاز پیدا خواهید کرد.

رب گوجه شما نقش تعیین کننده‌‌ای در تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی دارد. اگر از رب‌های خانگی استفاده می‌کنید بهتر است بدون دانه‌های گوجه باشد. میزان نمک رب نیز در ادویه‌ها و طعم خوراک شما موثر است.

رب گوجه آنقدر اهمیت دارد که شما حتی می‌توانید به جای آن از گوجه تازه استفاده کنید. اتفاقاً این روش بهتر است. چرا که طعم غذا اصیل‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از گوجه تازه میزان نمک کمی بیشتر می‌شود.

میزان موادی که طی این دستور تهیه به آن اشاره کردیم برای چهار نفر مناسب است. منظور از چهار نفر، انسان‌های بالغ و با میزان غذای متوسط است. در صورتی که رژیم دارید این میزان را می‌توانید کاهش دهید.

از جمله افزودنی‌های مجاز خوراک مرغ و سیب زمینی:

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی

سیر یکی از موادی است که می‌تواند بوی مرغ را از بین ببرد. در صورتی که از مرغ‌های سبز یا مرغ‌هایی که بو دارند استفاده می‌کنید بهتر است سیر را نیز به دستور تهیه خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که سیر دارای مزایای بسیاری نیز هست.

حتی اگر تمایل نداشتید سیر را درون غذا بریزید می‌توانید از آن به همراه غذا استفاده کنید! ترشی سیر یکی از بهترین و سالم‌ترین موادی است که می‌توانید در کنار این خوراک خوشمزه میل کنید.

برگ بو یکی از بهترین ادویه‌هایی است که می‌توانید بیفزایید. توجه داشته باشید که این برگ اگر به صورت خشک استفاده شود عطر بهتری دارد. از سوی دیگر می‌توانید آن را به صورت پودر در آورده و استفاده کنید.

هویج از دیگر افزودنی‌هایی است که برای خوراک مرغ و سیب زمینی توصیه می‌شود. اگر شما نیز رژیم دارید استفاده از هویج می‌تواند فیبر موردنیاز بدن شما را تامین کند. البته توجه داشته باشید که هویج کمی غذا را شیرین می‌کند.

در این غذا می‌توانید از فلفل دلمه‌‌ای نیز استفاده کنید. فلفل دلمه‌‌ای بهتر است در آخرین دقایق پخت به مواد افزوده شود. در غیر اینصورت ظاهر و طعم خود را از دست می‌دهد.

همچنین می توانید...

درست کردن خوراک مرغ و سیب زمینی

برخی به این خوراک بادمجان‌های حلقه شده نیز اضافه می‌کنند. حتی می‌توانید بادمجان‌ها را به صورت نگینی خرد کرده، تلخی گیری کنید و در تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی استفاده کنید.

اگر باز هم به دنبال غذایی سالم‌تر هستید؛ می‌توانید به جای روغن از کره‌های گیاهی استفاده کنید. از کره‌های حیوانی نیز می‌توان استفاده کرد اما بسیاری از بوی آن ناراضی هستند.

اگر می‌خواهید غذا کمی خاص‌تر شود به آن سس گوجه اضافه کنید. می‌توانید سس گوجه، رب و یک سس گوجه آب را مخلوط کنید. سپس به غذا اضافه کنید. در این صورت خوراک مرغ و سیب زمینی شما سریعتر آماده می‌شود.

برخی پنیر چدار رنده شده را نیز به میزان یک پیمانه به این خوراک اضافه می‌کنند.

قارچ یکی از موادی است که در هر غذایی می‌تواند زیباترش کند! این غذاهای امروزی را می‌توان با قارچ خوشمزه‌تر کرد. شما نیز می‌توانید از قارچ درون آن استفاده کنید.

نکات پایانی تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی:

تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی

این غذا معمولاً با استفاده از نان میل می‌شود. بهترین نان برای آن نیز سنگک تازه یا نان خانگی ایرانی می‌باشد. البته نان باگت نیز انتخاب خوبی برای آن به شمار می‌رود. از سوی دیگر شما می‌توانید این غذا را در کنار برنج نیز سرو کنید.

اگر این غذا در ظروف مسی طبخ شود بهتر است. چرا که مس یکی از فلزاتی است که در بدن ما امروز کمتر دیده می‌شود. از سوی دیگر طعم آن را فوق العاده می‌کند. البته توجه داشته باشید که غذا در ظروف مسی زودتر ته می‌گیرد.

خوراک مرغ و سیب زمینی یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در کمتر از ۸۰ دقیقه آماده می‌شود. بنابراین اگر شما خورستانی‌ها هم آن را تهیه کردید؛ تصویر آن را برای ما ارسال کنید. بخورید؛ لذت ببرید؛ اسراف نکنید!

برای  مطالعه موارد بیشتر شما می توانید از وب سایت خورستان دیدن فرمائید.

دیدگاه ها
برچسب های مرتبط