صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

سوپ کلم بروکلی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای روزهای سرد و برفی زمستان است. این سوپ فواید بسیاری دارد که موجب شده طرفداران آن بسیار باشد.

سوپ کلم بروکلی از موادی تشکیل شده است که می تواند در هر مغازه ای این مواد را به راحتی تهیه کنید. از سوی دیگر این مواد ساختاری با هضم ساده دارند؛ به همین دلیل تمامی افراد می توانند بدون نگرانی از این سوپ لذت ببرند..

از سوی دیگر بسیاری از کودکان علاقه به خوردن کلم بروکلی و دیگر مواد گیاهی ندارند. درست کردن یک سوپ خوشمزه ساده برای خوراندن این مواد به آنها به شمار می‌رود.

مواد لازم سوپ کلم بروکلی

  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز 1 عدد متوسط خوردشده
  • سیر چهار حبه
  • بروکلی 400 گرم خورد شده
  • آب مرغ به مقدار لازم
  • قارچ 200 گرم خورد شده
  • هویج 1 عدد کوچک خورد شده
  • گشنیز 1/3 لیوان ساطوری شده
  • خامه 2 قاشق غذاخوری
  •  نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

در اولین گام لازم است که تمامی مواد لازم ذکر شده را به صورت جداگانه کنید.

پس از خرد کردن تمامی مواد لازم است کمی آنها را در کره تفت دهید. بیش از ۳ تا ۴ دقیقه نیازی نیست. چرا که ما این کار را انجام می‌دهیم تا بافت مواد ثبات کافی را پیدا کند؛ اگر این زمان بیشتر شود؛ مواد سرخ می‌شوند.

پس از ۴ دقیقه، نیم لیوان آب جوشیده به مواد اضافه کنید. توجه داشته باشید که می‌توان از آب لوله­کشی نیز استفاده کرد اما این آب دارای املاح بسیاری است که می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد.

حال زمان این است که شعله را کمی کم کنید و ۱۰ دقیقه به مواد اجازه دهید تا به طور کامل نیم پز شوند. پس از ۱۰ دقیقه اجازه دهید مواد خنک شوند.

زمانی که مواد به اندازه کافی خنک شدند؛ آنها را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس باز به قابلمه بازگردانید. حال زمان این است که آب مرغ و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. در این مرحله است که باید گیشنیز را نیز بیفزایید.

درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه مواد با یکدیگر در درون قابلمه ترکیب شده و خوب بپزند. توجه داشته باشید که بهتر است شعله در این زمان کم یا متوسط باشد.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه، زمانی که تمامی مواد با یکدیگر ترکیب شده و جا افتادند؛ نوبت به اضافه کردن خامه است. توجه داشته باشید که سوپ شما نباید سرد شود. بنابراین خامه را در لحظه خاموش کردن شعله به مواد اضافه کنید.

خامه ممکن است در هنگام برخورد با مواد گرم ببرد. بنابراین در حین اضافه کردن خامه خوب مواد را به هم بزنید. همچنین بهتر است خامه را ابتدا با چند قاشق از مواد مخلوط کرده تا دمایی مطلوب‌تر بیابد. سپس بقیه خامه را به سوپ بیفزایید.

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

نکات تهیه سوپ کلم بروکلی

این سوپ نسبت به بسیاری از سوپ‌های دیگر غلیظ‌تر می‌باشد.

به جای استفاده از آب مرغ در این صورت می‌توانید از آب گوشت هم استفاده کنید. همچنین می‌توان از عصاره پای مرغ نیز در این سوپ استفاده کرد. استفاده از عصاره پای مرغ می‌تواند خواص درمانی بسیاری به سوپ کلم بروکلی شما هدیه کند.

از مهمترین نکاتی که باید در این بخش ذکر کنیم این است که لازم است مواد را به خوبی بشویید. انگل­های بسیاری می‌توانند لابلای کلم بروکلی جای گرفته باشند.

خامه این غذا بهتر است از نوع خامه صبحانه باشد؛ چرا که نمی‌خواهیم سوپی شیرین تحویل بگیریم!

انتخاب مواد اولیه یکی از مهم­ترین انتخاب­ها در آشپزی به شمار می‌رود. در تهیه این سوپ نیز بهتر است از کلم بروکلی‌هایی استفاده کنید که به رنگ سبز تیره و با ساقه‌های محکم هستند. ساقه‌های خمیده یا لاستیکی نشان از عدم کیفیت در این ماده می‌باشد.

هویج‌هایی که انتخاب می‌کنید بهتر است به رنگ نارنجی روشن و بدون واکس باشند. به طور کلی مواد غذایی که واکس روی آنها زده می‌شود کیفیت خود را از دست می‌دهند.

اگر درون آب مرغ خود مقداری پیاز داشته باشید هیچ ایرادی ندارد. حتی اگر این پیازها طوری خورد شده باشند که بتوان آنها را در آب مرغ به راحتی دید. توجه داشته باشید که این پیاز‌ها حاوی خواص بسیاری هستند.

مواد لازم این غذا را می­توان جایگزین کرد. بنابراین اگر یکی از این مواد را در خانه نداشتید نگران نباشید. می­توانید از جایگزین آن ماده غذایی که در این مقاله ذکر شده، استفاده کنید.

سوپ کلم بروکلی

خواص سوپ کلم بروکلی

با توجه به وجود مقادیر زیادی هویج در این سوپ، انتظار می‌رود سوپ کلم بروکلی برای بینایی بسیار خوب باشد. همچنین در این سو پر از آب مرغ نیز استفاده شده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت خواص یک گوشت کامل را داشته باشد.

از سوی دیگر کلم بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر است. وجود ویتامین A در کنار فیبر موجب شده اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن با استفاده از این سوپ از بین برود.

سوپ کلم بروکلی دارای کلسیم بسیاری می‌باشد. همچنین در این سوپ می‌توان از شیر هم استفاده کرد. بنابراین می‌توان آن را منبعی غنی از کلسیم دانست.

این سوپ روده‌های شما را به خصوص روده بزرگ را به کار می‌اندازد. از این رو می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و راست روده در مردان را بسیار کاهش دهد.

وجود کلم بروکلی در کنار هویج موجب شده است تا سوپ کلم بروکلی جذب آهن بدن شما را بسیار افزایش دهد.

خود کلم بروکلی یکی از موادی است که از سرماخوردگی و دیابت پیشگیری می‌کند. بنابراین می توان آن را یکی از موادی دانست که در کنترل قندخون موثر است.

 توجه داشته باشید که بهترین زمان استفاده از سوپ کلم بروکلی در زمستان می‌باشد. چرا که این سوپ فوق العاده بدن شما را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا بیمه می کند.

سوپ کلم بروکلی یکی از بهترین سوپ‌هایی است که می‌توان آن را در زمستان استفاده کرد. این سوپ حاوی فواید بسیاری است که تنها به تعدادی از آنها در این مقاله اشاره کردیم. خورستان سوپ کلم بروکلی را به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ناهار به شما معرفی می‌کند.

خواص سوپ کلم بروکلی

دیدگاه ها