صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه سالاد اندونزی پرطرفدار خوشمزه

طرز تهیه سالاد اندونزی پرطرفدار خوشمزه

سالاد اندونزی یکی از غذاهایی است که امروز در اکثر فست فودهای کشور سرو می‌شود. شما می‌توانید این سالاد فوق العاده را با بهترین مواد در خانه نیز تهیه کنید. صد البته که در این صورت سالاد سالم‌تری خواهید داشت.

حداقل برای سلامتی خودتان هم که شده است لازم است بسیاری از غذاها را در منزل تهیه کنید. به همین منظور می‌توانید از دستور تهیه‌های سایت خورستان بهترین استفاده را ببرید. البته رستوران‌هایی که توسط این سایت معرفی می‌شوند؛ همگی آزمایش شده می‌باشند.

این سالاد همانطور که از نام آن پیداست؛ برای اولین بار در اندونزی تهیه شد. اندونزی یکی از کشورهای جنوبی آسیا است که بخشی از آن نیز در اقیانوسیه واقع شده است.

البته درست است که سالاد اندونزی ابتدا در اندونزی تهیه شد اما ایرانی‌ها نیز در پیشرفت آن نقش اساسی داشتند! به طور کلی هر غذایی که وارد ایران می‌شود؛ با فرهنگ زیبای ایرانی عجین می‌شود. سالاد اندونزی نیز از تغییر مصون نمانده است.

مواد اولیه تهیه سالاد اندونزی:

مواد-اولیه-تهیه-سالاد-اندونزی

  • کلم برگ قرمز به صورت خرد شده یک پیمانه
  • کلم برگ سفید به صورت خرد شده دو پیمانه
  • کالباس ۲۰۰ گرم
  • ذرت ½ پیمانه
  • نخود فرنگی یک پیمانه
  • هویج دو عدد
  • خیارشور چهار عدد
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن زیتون به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اندونزی:

طرز-تهیه-سالاد-اندونزی

در اولین گام تهیه این سالاد خوشمزه باید نخود فرنگی‌ها را بپزید. در ظرفی جداگانه به پختن ذرت‌ها و در یک ظرف دیگر هویچ را بپزید.

همچنین شما می‌توانید به جای اینکه این مواد را به صورت فله‌‌ای خریداری و بپزید؛ به صورت کنسروی استفاده کنید. البته در این صورت باید زمان کمتری به پختن آن‌ها اختصاص دهید.

کلم‌ها را اگر خرد نکرده‌‌اید؛ خرد کنید. بهتر است آن‌ها به صورت رشته‌‌ای و یا نگینی خرد شوند. نکته‌‌ای که باید در این مرحله به آن اشاره کنیم این است که می‌توانید هویج را بدون پخته شدن استفاده کنید.

در هر دو صورت آماده کردن هویج، باید آن را خرد و یا رشته‌‌ای کنید. برای هویج‌هایی که اندازه آن‌ها کمی بزرگ است؛ بهتر است آن‌ها را رنده کرده و به صورت رشته‌‌ای آماده کنید.

مرحله بعدی آماده کردن کالباس‌ها می‌باشد. آن‌ها را نیز می‌توانید به هر دو صورت نگینی و رشته‌‌ای خرد کنید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید سالاد اندونزی شما زیبا‌تر شود؛ بهتر است کالباس را نیز به همان صورتی که هویج‌ها را آماده کردید آماده کنید.

حال یک ظرف بزرگ بردارید و تمام مواد را درون آن بریزید. ذرت، نخود فرنگی، کالباس، کلم قرمز و کلم سفید؛ همه و همه را در یک ظرف بزرگ بریزید تا مخلوط کردن آن‌ها ساده‌تر شود.

حال می‌توانید به سراغ خیارشورها رفته و آن‌ها را خوب بشویید. سپس در یک آبکش آن‌ها را خرد کنید تا آب اضافی خیارشورها دفع شود. سپس آن‌ها را هم به مخلوط شگفت انگیز خود اضافه کنید.

در این مرحله باید یک ظرف دیگر برای آماده کردن سس بردارید. سس مایونز را به همراه ادویه‌ها و روغن زیتون با یکدیگر مخلوط کنید. حتی در این مرحله می‌توانید مواد افزودنی دیگری را نیز به سس اضافه کنید.

سپس سس را به سالاد خود بیفزایید و آن را در یخچال نگهداری کنید. بهتر است سالاد اندونزی شما حدود دو ساعت در یخچال باقی بماند.

از جمله موادی که می‌توانید اضافه کنید:

سالاد- اندونزی

کشمش: کشمش یکی از بهترین افزودنی‌های این غذا است. چرا که علاوه بر طعم فوق العاده‌‌ای که به مواد می‌دهد؛ خواص آن را نیز به طور شگفت انگیزی افزایش می‌دهد.

از طرفی بسیاری از کودکان از خوردن کشمش امتناع می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از کشمش در این سالاد خوشمزه آن‌ها را راغب به خوردن کشمش کنید.

سرکه: سرکه یکی از مشتغات انگور می‌باشد. بنابراین خواص آن را نیز در خود دارد. اگر شما نیز دوست ندارید سالاد شیرینی داشته باشید؛ می‌توانید به سس آن کمی سرکه بیفزایید.

گردو: اگر به این غذا گردو بیفزایید نمی‌توانید از آن بگذرید. بنابراین این کار را با دقت فراوان انجام دهید. البته فراموش نکنید اگر گردو را به صورت پودر شده به سالاد اندونزی افزودید؛ باید مقدار روغن آن را کاهش دهید.

ماست ترش: سالاد اندونزی با وجود سس زیادی که دارد برای بسیاری از افراد مناسب نیست. به خصوص افرادی که در دوران سخت رژیم به سر می‌برند؛ نمی‌توانند آن را میل کنند. اما ایرانی‌ها بازهم راهکاری برای این موضوع دارند!

شما می‌توانید به جای استفاده از سس مایونز از ماست ترش استفاده کنید. البته اگر از ماست ترش استفاده کردید؛ بهتر است دیگر از سرکه استفاده نکنید.

شوید و جعفری تازه: یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه سالاد اندونزی، شوید و جعفری تازه می‌باشد. این دو ماده رنگ زیبایی هم به سالاد شما می‌دهند. از این رو می‌توانند در تزئین شما نیز کمک کنند.

توجه داشته باشید که بهترین صورت برای استفاده از این دو سبزی، ساطوری شدن آن می‌باشد. مقدار این دو ماده نیز به صورت کاملاً دلخواه می‌باشد.

از جمله دیگر افزودنی­های سالاد اندونزی:

طرز-تهیه-سالاد-اندونزی

کلم بروکلی: کلم بروکلی نیز یکی از موادی است که طرفداران زیادی ندارد. البته کلم بروکلی منبعی سرشار از آهن می‌باشد. بنباراین نباید از خوردن آن غفلت کنید. برای خوردن ساده‌تر آن می‌توانید از آن در سالاد اندونزی استفاده کنید.

گل کلم: کمتر کسی است که از گل کلم درون ترشی مخلوط خوشش نیاید. اما این ماده کمتر در غذاها و سالادها به کار گرفته شده است. توجه داشته باشید که اگر از کلم بروکلی و گل کلم استفاده کردید؛ نباید از کلم سفید و کلم قرمز استفاده کنید.

ژامبون یا سینه مرغ: یک سالاد سالم نباید دارای سوسیس یا کالباس باشد. از این رو شما می‌توانید از مرغ و یا ژامبون استفاده کنید. اگر از مرغ استفاده کردید باید آن را ریش کرده و در سالاد به کار ببرید.

آب مرغ: آب مرغ در سالادها و سوپ‌های بسیاری به کار می‌آید. شاید در اولین نگاه رنگ و طعم خوبی نداشته باشد اما زمانی که مقدار کمی از آن را با سس مخلوط کنید متوجه فوق العاده بودن آن می‌شوید.

البته آب مرغ خواص بسیاری نیز دارد. به خصوص اگر مرغ را زمان زیادی پخته باشید. اگر آن را در قابلمه نیز تهیه کرده باشید که دیگر فوق العاده می‌شود.

سیب زمینی و ماکارونی: اگر محدودیت‌های رژیم را ندارید می‌توانید از این دو ماده نیز استفاده کنید. البته در این صورت شباهت سالاد اندونزی بیشتر به سالاد ماکارونی و یا سالاد الویه می‌شود!

قارچ: یکی دیگر از محبوب‌ترین سالاد اندونزی‌هایی که طبخ می‌شوند؛ سالاد‌هایی هستند که در آن‌ها از قارچ‌های خرد شده استفاده می‌شود. بهتر است در میزان قارچ خساست به خرج ندهید!

مهم‌ترین نکات تهیه سالاد اندونزی:

مهم‌ترین-نکات-تهیه-سالاد-اندونزی

در صورتی که در این سالاد از کشمش استفاده می‌کنید باید به خوبی آن را پاک کرده باشید. کشمش‌هایی برای این غذا استفاده می‌شوند که رنگ تیره داشته باشند و به خوبی خشک شده باشند.

بهتر است حدود یک ساعت قبل از افزودن کشمش به سالاد آن را در آب خیس کرده باشید. این کار برای نرم‌تر و خوشمزه شدن سالاد شماست. از طرف دیگر کشمش‌ها به خوبی شسته می‌شوند.

اگر از گردو در تهیه این سالاد استفاده می‌کنید بهتر است گردوها را پودر کرده و کمی تفت دهید. این کار به آزاد کردن روغن گردو و طعم دهی بهتر آن کمک شایانی می‌کند.

سالاد اندونزی قالبی:

سالاد-اندونزی-قالبی

برای تهیه این نوع سالاد نیازی نیست کار سختی را انجام دهید. بلکه کافی است قالب را کمی چرب کنید. سپس یک کیسه فریزر را پاره کرده و درون آن قرار دهید. برای اطمینان بیشتر روی کیسه فریزر را نیز چرب کنید.

سپس مواد را درون قالب بریزید. بهتر است کمی مواد را در این مرحله فشرده کنید. همچنین سالادهایی به خوبی قالبی در می‌آیند که سفت‌تر باشند. بنابراین نباید به آن‌ها آب مرغ اضافه کنید.

پس از اضافه کردن مواد باید حدود ۱۵ دقیقه سالاد را در فریزر قرار دهید. اگر از یخچال‌های قدیمی استفاده می‌کنید بهتر است سالاد در طبقات بالایی قرار گیرد.

پس از گذشت این زمان آن را از فریزر خارج کرده و در یخچال قرار دهید. برای خارج کردن سالاد از قالب نیز لازم است پلاستیک را گرفته و آن را خارج کنید.

تهیه سالاد اندونزی کار ساده و چشم گیری است. شما می‌توانید این سالاد را پیش از غذاهای مختلف مصرف کنید. اگر شما نیز یک مهمانی در پیش دارید؛ می‌توانید از سالاد اندونزی به عنوان یک پیش غذای خوشمزه استفاده کنید. فراموش نکنید که نظرات خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

دستورهای آشپزی مرتبط

راز و رمزهای تهیه سالاد الویه پرطرفدار روسی

راز و رمزهای تهیه سالاد الویه پرطرفدار روسی

اگر به بنده بگویید غذایی را نام ببر که همه آن را دوست داشته باشند؛ قطعاً جواب می‌دهم سالاد الویه. طرز تهیه سالاد الویه آن قدر در میان ایرانیان مشهور است که هر بانویی آن را...

داستان وطرز تهیه سالاد شیرازی عالی

داستان وطرز تهیه سالاد شیرازی عالی

سالاد شیرازی یکی از محبوب ‌ترین سالادهایی است که در ایران رواج دارد. این سالاد که در دنیا نشان ایرانی بودن دارد؛ امروز در خورستان آموزش و سرو می‌شود.

سالاد شیرازی...

طرز تهیه سالاد کلم سفید خوشمزه

طرز تهیه سالاد کلم سفید خوشمزه

سالاد کلم بدون کلم‌های خرد شده معنی ندارد. حتی این سالاد با سس‌های متفاوت تهیه می‌شود. اما همانطور که از نام آن پیداست نیازمند به کلم است. کلم هم که یکی از مقوی‌ترین موادغذایی است که...

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

ماکارونی یکی از غذاهایی بود که به سرعت میان کشورها و مردم گوناگون طرفدار یافت. یکی از مهمترین دلایل آن نیز طرز تهیه های مختلفی بود که می توانست داشته باشد. طرز تهیه سالاد ماکارونی یکی از همین...

برچسب های مرتبط