صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

ماکارونی یکی از غذاهایی بود که به سرعت میان کشورها و مردم گوناگون طرفدار یافت. یکی از مهمترین دلایل آن نیز طرز تهیه های مختلفی بود که می توانست داشته باشد. طرز تهیه سالاد ماکارونی یکی از همین روش های تهیه بوده است.

دقیقاً نمی‌توان گفت ماکارونی اولین بار در کجا تهیه شد اما مثال‌هایی از آن در تمام کشورها دیده می‌شود. برای مثال در همین اصفهان خودمان با استفاده از آرد و تخم مرغ نوعی رشته خاص تهیه می‌کنند که با برنج میل می‌شود.

از سوی دیگر دلایل بسیاری وجود دارد که ماکارونی را یکی از پر طرفدار‌ترین موادغذایی در ایران می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به داشتن انواع مختلف و صورت‌های گوناگون آن اشاره کرد. در تهیه سالاد ماکارونی نیز از انواع خاص آن استفاده می‌شود.

ماکارونی نام‌های دیگری همون اسپاگتی و پاستا را نیز یدک می‌کشد. البته این‌ها هر کدام نماینده مدل خاصی از ماکارونی می‌باشند. اما در فرهنگ لغات ایرانی به اشتباه به یک معنی بیان می‌شوند.

حال که کمی بیشتر درباره این غذای خوشمزه اطلاعات کسب کردید؛ بهتر است با یکدیگر به سراغ مواد اولیه و سپس طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی برویم. تا انتها با خورستان همراه بمانید.

سالاد ماکارونی مجلسی

مواد اولیه سالاد ماکارونی

خیارشور ۲۰۰ گرم

هویج ۲ عدد

ماکارونی فرمی یا همان اسپاگتی یک بسته

فلفل دلمه‌‌ای یک عدد

نخود سبز پخته شده دویست گرم

ذرت پخته شده دویست گرم

ژامبون مرغ ۳۰۰ گرم

لیموترش یک عدد

سس مایونز ۵۰۰ گرم

روغن زیتون نصف ته استکان

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی

در اولین گام لازم است آب ماکارونی‌ها را به جوش آورید. مقداری زردچوبه و نمک به درون آب بریزید. پس از آن ماکارونی‌ها را نیز به آب افزوده و آن‌ها را بپزید.

هویج را با دنده‌های درشت رنده به خوبی رنده کنید. خیارشوها را نیز هر طور که تمایل دارید خرد کنید. اما توجه داشته باشید که بهتر است ریز و نگینی خرد شوند.

زمانی که ماکارونی‌ها را آبکشی کردید؛ آن‌ها را به خوبی با آب سرد بشویید. اگر این عمل را چند بار تکرار کنید می‌توان ماکارونی‌های خوبی برای تهیه سالاد ماکارورنی به دست آورد.

نخود، ذرت و ژامبون‌هایی که خرد کرده‌‌اید را به همراه هویج و خیارشور به ماکارونی‌ها اضافه کنید. بهتر است این کار بعد از زمانی باشد که ماکارونی‌ها خنک شده اند.

یک ظرف دیگر بردارید و در آن سس مایونز‌ها را با ادویه‌ها به خوبی مخلوط کنید. آب لیموهای تازه را نیز به آن می‌افزاییم. سپس به ماکارونی‌ها می‌افزاییم. باز باید به خوبی هم بزنید.

حال ظرف ماکارونی آماده شده را با یک درپوش بپوشانید و در یخچال نگه دارید. توجه داشته باشید که در ابتدا ممکن است تصور کنید میزان سس زیاد است. اما برای تهیه سالاد ماکارونی همین میزان سس کافی است.

چرا که سالاد ماکارونی زمانی که در یخچال برود؛ سس‌ها به خورد ماکارونی‌ها می‌رود. بنابراین بهتر است در همان ابتدا سس به همین اندازه باشد.

همچنین به خاطر همین ویژگی است که توصیه می‌شود مقداری روغن زیتون قبل از اینکه سس را وارد یخچال کنید به آن اضافه کنید. پس از حدود یک ساعت می‌توانید از سالاد ماکارونی که تهیه کردید لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

مهم‌ترین نکات تهیه سالاد ماکارونی

بهتر است در ابتدایی‌ترین گام که زردچوبه به آب ماکارونی‌ها می‌زنید؛ زمانی باشد که می‌خواهید ماکارونی‌ها را اضافه کنید. هر چقدر زردچوبه کمتر در آب جوش بماند؛ می‌تواند رنگ بهتری به ماکارونی‌های شما بدهد.

اگر تمایل داشتید می‌توانید حدود یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در آب ماکارونی‌ها پس از افزودن ماکارونی اضافه کنید. این کار از به هم چسبیدن ماکارونی‌ها و به اصطلاح وا رفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید در منزل نخودفرنگی و ذرت‌ها را بپزید به این صورت عمل کنید: ابتدا هویج‌ها را در آب در حال جوش بریزید. حدود سه تا پنج دقیقه بعد نخود فرنگی‌ها را اضافه کنید. پس از گذشت پنج دقیقه ذرت‌ها را اضافه کنید. حدود ۱۵ دقیقه که مواد با یکدیگر پخت نوبت به اضافه کردن آن‌ها به ماکارونی‌ها می‌شود.

فلفل دلمه‌‌ای تنها جنبه تزئینی دارد. از این رو می‌توانید از مدل‌های رنگی آن استفاده کنید تا زیبایی بیشتری به دستور تهیه سالاد ماکارونی و خود این غذای خوشمزه بدهید. توجه کنید که پس از خارج کردن از یخچال می‌توانید آن را یک جوش بدهید و بیفزایید.

بهتر است به سس مایونز زمانی که با ماکارونی‌ها ترکیب نشده است نمک اضافه نکنید. چرا که نمکی که در آب ماکارونی‌ها اضافه کردید کافی است.

برخی ترجیح می‌دهند این غذا را به صورت یخمکی میل کنند! برای این حرکت به سس مایونز حدود یک ته استکان آب اضافه می‌کنند. سپس آن را در فریزر قرار می‌دهند. هر نیم ساعت یک بار آن را خارج کرده و به هم می‌زنند. پس از حدود دو ساعت آن را به ماکارونی‌ها اضافه می‌کنند.

توجه داشته باشید که موادی که در این دستور آورده شده تماماً قابل حذف شدن هستند. در تهیه سالاد ماکارونی تنها موادی که لازم است همیشه در این غذا حضور داشته باشند؛ ماکارونی یا همان پاستا و سس مایونز هستند.

مهمترین نکات تهیه سالاد ماکارونی

از جمله موادی که می‌توان به دستور اضافه کرد

از جمله مواد دیگری که می‌توان به این غذا افزود تخم مرغ پخته شده می‌باشد. این تخم مرغ می‌تواند کودکانی که از خوردن آن سر باز می‌زنند را راضی به خوردن تخم مرغ کند.

از جمله دیگر سبزیجاتی که مرسوم است به این غذا بیفزایند می‌توان به جعفری ساطوری شده اشاره کرد. جعفری به رنگ سبز است. از این رو بهتر است در کنار آن از فلفل دلمه‌‌ای سبز رنگ استفاده نکنید.

اگر می‌خواهید کمی ارگانیک‌تر عمل کنید؛ می‌توانید به جای استفاده از ژامبون مرغ از سینه مرغ پخته شده استفاده کنید. برای استفاده از سینه مرغ باید آن را بپزید و ریش کنید. بهتر است با پیاز، سیر و زردچوبه در ظرفی به جز زودپز پخته شده باشد.

حتی می‌توانید از انواع سوسیس‌ها و کالباس‌ها درون این غذا استفاده کنید. اگر نسبت به آن‌ها مشکلی ندارید؛ یکی از بهترین موادی است که می‌توانید به دستور تهیه سالاد ماکارونی افزود.

پیشنهاد دیگری که برای اضافه کردن به این سالاد خوشمزه داریم؛ قارچ است. می‌توانید قارچ را نیز همچون مواد دیگر خرد کرده؛ بپزید و به دیگر مواد اضافه کنید.

تهیه سالاد ماکارونی امروز تقدیم می‌شود به تمامی مادرانی که دستپخت عالی دارند. خورستا نیز مایل است از این دستپخت عالی بهره مند شود! از این رو نظرات و تصاویر غذاهای خوشمزه خود را برای ما ارسال کنید

مواد دیگر طرز تهیه سالاد ماکارونی

دیدگاه ها

دستورهای آشپزی مرتبط

داستان وطرز تهیه سالاد شیرازی عالی

داستان وطرز تهیه سالاد شیرازی عالی

سالاد شیرازی یکی از محبوب ‌ترین سالادهایی است که در ایران رواج دارد. این سالاد که در دنیا نشان ایرانی بودن دارد؛ امروز در خورستان آموزش و سرو می‌شود.

سالاد شیرازی...

طرز تهیه سالاد اندونزی پرطرفدار خوشمزه

طرز تهیه سالاد اندونزی پرطرفدار خوشمزه

سالاد اندونزی یکی از غذاهایی است که امروز در اکثر فست فودهای کشور سرو می‌شود. شما می‌توانید این سالاد فوق العاده را با بهترین مواد در خانه نیز تهیه کنید. صد البته که در این صورت...

راز و رمزهای تهیه سالاد الویه پرطرفدار روسی

راز و رمزهای تهیه سالاد الویه پرطرفدار روسی

اگر به بنده بگویید غذایی را نام ببر که همه آن را دوست داشته باشند؛ قطعاً جواب می‌دهم سالاد الویه. طرز تهیه سالاد الویه آن قدر در میان ایرانیان مشهور است که هر بانویی آن را...

طرز تهیه سالاد کلم سفید خوشمزه

طرز تهیه سالاد کلم سفید خوشمزه

سالاد کلم بدون کلم‌های خرد شده معنی ندارد. حتی این سالاد با سس‌های متفاوت تهیه می‌شود. اما همانطور که از نام آن پیداست نیازمند به کلم است. کلم هم که یکی از مقوی‌ترین موادغذایی است که...