صفحه نخست > راهنمای آشپزی > تهیه ساندویچ تن ماهی ساده خوشمزه

تهیه ساندویچ تن ماهی ساده خوشمزه

اگر به دنبال یک ساندویچ بین المللی اما ساده هستید؛ ساندویچ تن ماهی یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. این ساندویچ فوق العاده را می‌توانید به سادگی از رستوران‌های خورستان تهیه کنید. همچنین در این مطلب از وبلاگ خورستان شما را با طرز تهیه این ساندویچ عالی آشنا می‌کنیم تا آن را به صورت خانگی تهیه کنید.

از نام‌های دیگر این ساندویچ خوشمزه می‌توان به Tuna salad sandwichو tuna sandwich اشاره کرد. این ساندویچ یک ساندویچ بین المللی و ساده است.

مواد لازم برای تهیه این ساندویچ را در همه خانه‌ها می‌توان یافت. این ساندویچ آنقدر محبوب است که حدود ۵۲ درصد ماهی‌های تن تولید شده برای این ساندویچ به کار گرفته می‌شود.

تهیه ساندویچ تن ماهی

مواد لازم تهیه ساندویچ تن ماهی :

  • کنسرو تن ماهی یک بسته
  • کنسرو ذرت یک سوم کنسرو
  • سیب زمینی یک عدد بزرگ
  • خیارشور دو عدد بزرگ
  • پیازچه و شوید چهار قاشق غذاخوری
  • سس مایونز دو قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • نان باگت چهار عدد

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی:

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

 در اولین گام تهیه این تن ماهی لازم است سیب زمینی‌ها را بپزید. پس از اینکه با چنگال تست کردید که سیب زمینی‌ها پخته است؛ آن‌ها را پوست بگیرید.

سیب زمینی‌های پوست گرفته شده را با گوشت کوب بکوبید. آن‌ها را به طور کامل له کنید. حتی می‌توانید از رنده برای این مرحله استفاده کنید. زمانی که پوره سیب زمینی‌ها آماده شد مقداری نمک بزنید.

به سراغ کنسرو تن ماهی بروید. کنسرو را بردارید و در یک قابلمه بزرگ بجوشانید. برای سلامتی خودتان توصیه می‌شود قبل از باز کردن کنسرو‌ها آن‌ها را پانزده تا بیست دقیقه بجوشانید.

زمانی که کنسرو تن ماهی خنک شد می‌توانید درب آن را باز کنید. سپس روغن اضافی تن ماهی را جدا کرده و در یک کاسه نگهداری کنید. سپس ماهی‌های تن را به پوره سیب زمینی اضافه کنید.

برای تهیه ساندویچ تن ماهی پیازچه و شویدها را بشویید. سپس آن‌ها را به ریز‌ترین صورت ممکن خرد کنید. هرچه آن‌ها را ریز‌تر کنید؛ ساندویچ زیبا‌تری خواهید داشت.

کنسرو ذرت را نیز به خوبی بجوشانید. سپس به همراه پیازچه و شوید به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. حال نوبت ترکیب کردن مواد با یکدیگر می‌رسد.

خیارشورها را نیز به صورت نگینی خرد کنید. به طوری که تا جایی که ممکن است ریز شده باشند. سپس آن‌ها را نیز به این مواد اضافه کنید.

 تهیه سس ساندویچ تن ماهی:

تهیه سس ساندویچ تن ماهی

 یک کاسه دیگر برای تهیه سس ساندویچ تن ماهی بردارید. سس مایونز را در کاسه بریزید و به آن ادویه‌های لازم را اضافه کنید. آب لیمو ترش‌ها را نیز برای سس استفاده کنید.

زمانی که سس را به خوبی به هم زدید آن‌ها را به دیگر مواد اضافه کنید. اگر مواد بیش از اندازه سفت شده بود می‌توانید مقداری از روغن ماهی‌ها را به آن‌ها بیفزایید.

در آخرین مرحله لازم است مواد را حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود مواد و طعم‌ها به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مهم‌ترین نکات تهیه ساندویچ تن ماهی:

نکات مهم تهیه ساندویچ تن ماهی

 بهترین نان برای این ساندویچ نان باگت می‌باشد. در صورتی که این نان را در دسترس نداشتید گزینه دوم نان تست است. اگر بازهم این نان در دسترستان نبود می‌توانید از نان‌های معمولی برای این کار استفاده کنید.

اگر سیب زمینی‌ها زیاد از اندازه پخته باشند له می‌شوند و رنگ تیره پیدا می‌کنند. بنابراین ظاهر زیبایی در غذا پیدا نمی‌کنند. از این رو توصیه می‌شود سیب زمینی‌ها تا جایی پخته شوند که چنگال به راحتی در آن‌ها فرو رود.

سبزیجات و ادویه‌های متنوعی را می‌توان به این غذا افزود. البته باید توجه داشته باشید که افزودن ادویه‌ها و سبزیجات دیگر موجب تغییر در طعم اصلی غذا نشوند.

این سالاد را می‌توان برای همه افراد سرو کرد. اما با توجه به سس مایونزی که در آن دیده می‌شود؛ باید گفت کالری بالایی دارد. از این رو ساندویچ تن ماهی برای افرادی که رژیم دارند مناسب نیست.

به جای استفاده از سس مایونز می‌توانید از سس سالاد هم استفاده کنید. مهم‌ترین تفاوت این دو در موادی نهفته است که آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

در سس مایونز تخم مرغ زده شده است. تخم مرغی که با سبزیجات گوناگون زده شده و طعمی کمی شیرین دارد. این در حالی است که سس سالاد دارای چاشنی‌های متنوع است. مقدار تخم مرغی که در تهیه آن به کار رفته نیز بسیار کمتر می‌باشد.

از سوی دیگر می‌توانید به طور کلی سس مایونز را حذف کرده و به جای آن از ماست استفاده کنید. ماست ترش شده به همراه مقداری سرکه و ادویه یک انتخاب خوب برای ساندویچ تن ماهی به شمار می‌روند.

راز یک سالاد تن خوشمزه:

راز تهیه سالاد تن ماهی خوشمزه

 رمز خوشمزه شدن این سالاد در ترد شدن مواد آن است. ترد بودن نیز محصول سبزیجاتی که استفاده می‌کنید در کنار پیاز می‌باشد. بنابراین بهتر است به خوبی آن‌ها را سرخ کنید.

همچنین میزان آب لیمو تازه شما باید به اندازه کافی باشد. در صورتی که آب لیمو کمی اضافه کنید غذا تردی خود را از دست می‌دهد. همچنین اگر آب لیمو زیاد باشد ساندویچ تن ماهی شما ترش خواهد بود.

خیارشور نیز عنصری مهم در این سالاد به شمار می‌رود. چرا که خیارشور خود دارای مقداری نمک است. اگر از این مقدار آگاه نباشید و نمک بزنید ممکن است ساندویچ شور شود.

یکی دیگر از موادی که می‌توان برای آن جایگزین مشخص کرد خود تن ماهی است. بسیاری این سالاد را به کمک موادی همچون ژامبون گوشت یا مرغ و کالباس تهیه می‌کنند. این مواد در دستور تهیه اصلی ذکر نشده اند.

ساندویچ تن ماهی می‌تواند یک فینگر فود عالی هم باشد. به این صورت که نان‌ها را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. سپس مقداری از مواد روی هر کدام بگذارید. تکه نان دیگری هم روی همه مواد قرار دهید. در انتها کار را با یک خلال دندان تمام کنید.

استفاده از پنیرها نیز می‌تواند این ساندویچ را خاص کند. در برخی کشور‌ها استفاده از پنیر چدار برای این ساندویچ رایج است. برای این مقدار مواد حدود ۱۱۰ گرم پنیر چدار کافی می‌باشد.

 انتخاب­های گسترده برای یک ساندویچ ساده:

 یک انتخاب عالی دیگر برای ساندویچ تن ماهی پوست لیمو ترش می‌باشد. پوست لیمو ترش علاوه بر طعم، عطر فوق العاده‌‌ای به ساندویچ می‌بخشد. البته در صورتی که به خوبی و درست خشک شده باشد.

جعفری و ترخون دو سبزی عالی هستند که اگر آن‌ها را به صورت تازه در اختیار داشتید می‌توانید در این ساندویچ به کار ببرید. توصیه می‌شود به روند شست و شوی این سبزی‌ها دقت داشته باشید.

سرخ کردن کل ساندویچ نیز یک روند پذیرفته شده در دنیاست. شما می‌توانید با استفاده از گریل فر این کار را انجام دهید. یا اینکه با کمی کره ساندویچ را در تابه سرخ کنید.

اگر پنیر پارمسان به ساندویچ تن ماهی افزودید بهتر است خامه ترش نیز به آن اضافه کنید. در این صورت توصیه می‌شود میزان سس مایونز را نصف کنید.

اگر به دنبال یک سالاد رنگی هستید که کودکان از خوردن آن سیر نمی‌شوند؛ می‌توانید به این سالاد فلفل دلمه‌‌ای رنگی بزنید. البته بهتر است فلفل دلمه‌‌ای‌ها را حدود سه دقیقه در آب جوش قرار داده باشید تا کمی نرم شوند.

در کنار ساندویچ تن ماهی:

 مواد مختلفی را می‌توان در کنار این ساندویچ فوق العاده میل کرد. حتی در صورتی که تمایل داشتید می‌توانید آب لیمو نیز در ظرف سرو داشته باشید.

خیارشور و گوجه بهترین انتخاب‌ها هستند. اما اگر این ساندویچ را برای یک مراسم خاص آماده می‌کنید بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید. البته در همین حین کمی هم محتاط باشید.

هویج‌های پخته شده و کلم هم ایده‌های خوبی هستند. اما در صورتی که آن‌ها را به خوبی شناخته و به اندازه بپزید. هویج اگر زیاد پخته شود له می‌شود و اگر کم پخته شود؛ سفت می‌ماند.

استفاده از ذرت شیرین در کنار ساندویچ تن ماهی مرسوم نیست اما می‌تواند ایده خوبی باشد. به همین صورت شما می‌توانید خیارشور را نیز از دستور اصلی حذف و در کنار ساندویچ سرو کنید. در واقع در تهیه این ساندویچ محدودیت معنی ندارد.

انتخابهای گسترده برای ساندویچ ساده

یک سالاد تن زیبا باید:

 برای تهیه این ساندویچ حدود پانزده دقیقه زمان کافی است. اما اگر حدود پانزده دقیقه زمان هم برای تزئین آن اختصاص دهید؛ مسلم است که تمایل به غذا بیشتر می‌شود.

مواد و راه‌های مختلفی برای تزئین این سالاد ارائه شده است. در واقع تزئین غذا امری وابسته به سلیقه شماست. از مواد گوناگون هم می‌توان برای این کار استفاده کرد. نکته مهم این است که موادی که برای تزئین ساندویچ تن ماهی به کار می‌برید باید سازگار با آن باشند.

از جمله بهترین طرح‌هایی که می‌توانید ارائه کنید استفاده از آووکادو است. درون آووکادو را خالی کرده و با این سالاد پر کنید. سپس روی آن را زیتون سیاه بچینید. طرحی ساده و زیبا خواهید داشت.

به طور کلی مواد بسیاری هستند که می­توانند در کنار این سالاد موجب زیبا­تر شدن آن شوند. تنها کافی است کمی خلاقیت خاص زنانه خود را به کار بیندازید.

همچنین می‌توانید از سس‌های مختلف برای تزئین این ساندویچ استفاده کنید. سس خردل و سس کچاپ رایج‌ترین سس‌های ایرانی برای این کار هستند.

ساندویچ تن ماهی یک ساندویچ ساده، خوشمزه و زیبا است که امروز خورستان به شما معرفی کرد. این سالاد را می‌توان به روش‌های مختلف تزئین کرد. شما نیز می‌توانید از ساندویچ‌های زیبای خود عکس گرفته و برای ما ارسال کنید. مایه افتخار خورستان است!

دیدگاه ها
برچسب های مرتبط