صفحه نخست > راهنمای آشپزی > تهیه ساندویچ زبان چرب و خوشمزه

تهیه ساندویچ زبان چرب و خوشمزه

یک گردشگر شکم می‌داند به چه چیزی علاقه دارد. اگر شما هم مثل من به ساندویچ‌ها و گوشت علاقه دارید؛ ساندویچ زبان یک انتخاب عالی برای شما به حساب می‌آید.

اگر بخواهیم لیستی از بهترین ساندویچ‌های گوشتی دنیا منتشر کنیم؛ این ساندویچ یکی از بهترین انتخاب‌ها است. ساندویچی که اگر در صدر لیست نباشد؛ حتماً جزء ده مورد اول به شمار می‌رود.

اما نکته مهم در این ساندویچ کالری بالا و انرژی فوق العاده آن است. از این رو توجه داشته باشید که بهتر است از این ساندویچ کم مصرف کنید.

این ساندویچ چرب و خوشمزه را می‌توان برای مجالس مختلف سرو کرد. حتی اگر کمی تغییر کوچک در آن ایجاد کنید می‌توانید از آن به عنوان فینگر فود استفاده کنیدبا ما در خورستان همراه باشید

مواد لازم تهیه ساندویچ زبان :

مواد لازم برای ساندویچ زبان

  • ۳۰۰ گرم زبان پخته شده
  • ۴۰۰ گرم قارچ
  •  ۲۰۰ گرم پنیر پیتزا
  • ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز
  • خیارشور و گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • جعفری و پیاز به میزان لازم
  • یک دوم قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  •  ۴۰ گرم کره
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه ساندویچ زبان :

این ساندویچ با ماده اولیه زبان که یک گوشت است تهیه می‌شود. بنابراین طبیعی است که در اولین گام باید گوشت را مزه دار کرد. همچنین طی این روند باید بوی ضحم گوشت را گرفت.

این کار تنها با استفاده از خوب پختن زبان صورت می­گیرد. این خوراک خوشمزه را تنها با استفاده از سایت خورستان می­توانید با کیفیت بالا تهیه و در جمع خانواده میل کنید.

طرز تهیه ساندویچ زبان

چگونه زبان را بپزیم :

توصیه می‌شوند زمانی که می‌خواهید زبان را بپزید از پیاز و سیر استفاده کنید. اگر حساسیت بالایی به بوی گوشت دارید؛ می‌توانید از زردچوبه نیز استفاده کنید.

ادویه‌های مختلفی را می‌توان برای پختن زبان به کار گرفت. اما بهترین این ادویه‌ها زردچوبه و پودر سیر می‌باشند. از سبزی‌های سنتی نیز می‌توان در ساندویچ زبان استفاده کرد.

بهتر است زبان را در زودپز بپزید. اما اگر زمان کافی دارید می‌توانید از چند روز قبل زبان را در ماهیتابه به روش گفته شده در زیر بپزید. توجه کنید که طی این روش آب زبان به اتمام نرسد.

زمانی که زبان به خوبی پخته شد آن را از ظرف خارج کرده و خوب ریش کنید. می توانید با استفاده از دو چنگال انجام دهید.

سپس زبان را کمی تفت دهید. البته بهتر است این کار را با استفاده از کره انجام دهید. اما اگر کره در دسترس نبود می‌توانید از روغن سرخ کردنی نیز استفاده کنید.

حال ۲۰ گرم از کل مقدار کره را بردارید و در ماهیتابه بریزید. شعله را کم کنید تا کره به میزان کافی آب شود. در کره آب شده فلفل قرمز و نمک را حل کنید.

افزودن قارچ:

افزودن قارچ به ساندویچ زبان

حال به سراغ قارچ‌ها بروید و آن‌ها را به صورت حلقه‌‌ای خرد کنید. حین خرد کردن مراقب باشید قارچ‌ها له نشوند. همچنین بهتر است خیلی قارچ‌ها را زیر و رو نکنیم.

برای تهیه ساندویچ زبان لازم است بقیه کره را به همراه قارچ‌ها در تابه بریزید. بهتر است قارچ‌های این ساندویچ را زیاد به هم نزنیم. اجازه دهید قارچ‌ها به آرامی آب بیندازد. برای این منظور بهتر است درب تابه برای چند دقیقه گذاشته باشید.

تا زمانی که قارچ‌ها به خوبی آماده می‌شوند زمان دارید. بهتر است این زمان را برای خرد کردن مخلفات ساندویچ استفاده کنید. پیاز، جعفری، گوجه و خیارشور را به خوبی خرد کنید.

خمیر نان باگت را نیز از درون آن خارج کنید. این خمیر را می‌توان برای کاربردهای دیگر استفاده کرد. بنابراین آن را دور نریزید و خشک کنید.

درون نان باگت را که خالی کردید؛ آن را آغشته به سس مایونز کنید. حال زبانی که به خوبی پخته و مزه دار کرده‌‌اید را به میان سس مایونز‌ها بگذارید. توجه داشته باشید زبان پخته شده باید گرم درون ساندویچ قرار داده شود.

مخلفات دیگر را نیز روی ساندویچ قرار دهید. افزودنی‌های دیگری را نیز می‌توانید درون این ساندویچ استفاده کنید. برای مثال استفاده از کلم سفید می‌تواند گزینه خوبی باشد.

تا به حال احتمالاً آب قارچ‌ها به خوبی کشیده شده است. به سراغ آن‌ها بروید و کمی قارچ‌ها را هم بزنید. سپس پنیرپیتزا را به قارچ‌ها اضافه کنید.

اجازه دهید پنیر پیتزا به خوبی آب شود. اما مراقب باشید که پنیرپیتزا به سرعت می‌سوزد. بنابراین باید به سرعت هم بزنید. دقت کنید که قارچ‌ها نباید زیاد به هم بخورند.

ترکیبی خوشمزه :

ترکیبی خوشمزه برای ساندویچ زبان

در آخرین مرحله قارچ‌هایی که با پنیرپیتزا خوشمزه‌تر شده‌‌اند را روی دیگر مواد ساندویچ قرار دهید. توجه داشته باشید که این ساندویچ داغ سرو می‌شود. بنابراین باید کارها را به سرعت و پشت سرهم انجام دهید.

ساندویچ زبان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که عاشقان گوشت نام گرفته اند! این ساندویچ خوشمزه سادگی و طعم عالی دارد. از سوی دیگر سریع آماده می‌شود. نظر شما درباره این ساندویچ عالی چیست؟ تا به حال آن را تهیه کرده اید؟ و یا نه از یک رستوران خوشمزه که این ساندویچ را در آن میل کرده‌‌اید برای خورستانی‌ها بنویسید.

دیدگاه ها
برچسب های مرتبط