صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه کیک موزی

طرز تهیه کیک موزی

کیک موزی یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال متفاوت‌ترین کیک هایی است که در خورستان به شما معرفی می‌کنیم. بپزید؛ لذت ببرید؛ نظراتتان را از ما محروم نکنید!

این کیک با موادی ساده در فضای خانه قابل پختن است. حتی اگر فر یا یکی از این مواد را نداشته باشید؛ می­توانید به سادگی آن را جایگزین نمایید.

مواد لازم کیک موزی

  • یک پیمانه شکر
  • ۱. ۲ پیمانه کره
  • دو عدد تخم مرغ
  • سه عدد موز رسیده و له شده
  • دو پیمانه آرد
  • دو قاشق چایخوری آرد
  • ۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۲ پیمانه گردو
  • وانیل ۱. ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک موزی

در اولین گام به سراغ گردوها بروید و آنها را به طور کامل پودر کنید.

می‌توانید این کار را با دستگاه مخلوط کن انجام دهید البته توصیه نمی‌شود چرا که این دستگاه گردوها را به صورت یک دست خورد میکند اما اگر آنها را در هاونگ بکوبید خیلی بهتر است.

حال نوبت کره است که آن را در دمای محیط قرار دهید. این کار به نرم شدن سریع‌تر و ساده طرح کره در ماهیتابه کمک شایانی می‌کند.

حال نوبت موزهایی که کمی از زمان استفاده آن‌ها گذشته و کاملاً رسیده‌‌اند است. آن‌ها را بردارید حالا نوبت این است که آنها را به خوبی له کنید این کار را با استفاده از یک چنگال غذاخوری به راحتی می‌توانید انجام دهید.

حالا کره کمی در دمای محیط قرار گرفته است کمی نرم شده است شما می‌توانید آن را با شکر و وانیل بزنید این کار را تا جایی که کاملاً کرمی رنگ و یکدست شوند ادامه دهید.

حال که شکر وانیل و کره شما کاملاً با هم یکدست شده‌‌اند نوبت به افزودن تخم مرغ هاست.

تخم‌مرغ‌ها را آرام آرام و یکی یکی به مواد بیفزایید همزمان آنها را خوب با مواد هم بزنید در این مرحله و مرحله قبل لازم است از همزن برقی استفاده کنید.

زمانی که هر دو تخم مرغ را اضافه کرده و خوب به هم زدید موزهای له شده را به مواد اضافه کنید در این مرحله باز هم لازم است کمی مواد را هم بزنید.

در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن گردوها، آرد و بکینگ پودر می‌باشد.

توجه داشته باشید که در بسیاری از دستور‌ها می‌توانید بکینگ پودر را حذف کنید البته در این دستور بهتر است از آن استفاده کنید.

گردو و بکینگ پودر را که اضافه کردید باز لازم است مخلوط را خوب بزنید تا یکدست شود کیک خوب هم زد شود بهتر است زمان از دستتان خارج شود!

چرا که هرچقدر کیک را خوب با همزن هم بزنید پف کیک شما بیشتر خواهد بود.

حال نوبت آماده کردن قالب کیک موزی شماست به سراغ قالب رفته آن را به‌خوبی چرب کنید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه بپزید.

پس از پخت کیک کار شما به اتمام نرسیده است لازم است که حدود نیم ساعت کیک را در یخچال نگه دارید تا به خوبی سرد شود توجه داشته باشید که با این کار کیک بسادگی برش خورده و خامه و دیگر مواد تزئینی را پذیرا خواهد بود.

طرز تهیه کیک موزی

نکات پخت کیک موزی

شما می‌توانید از انواع تزییناتی مختلف روی این کیک استفاده کنید ساده‌ای همچون گرفته تا خامه‌های فرم گرفته و

توجه داشته باشید شما می‌توانید در کنار موز از میوه‌های دیگری همچون آناناس نیز استفاده کنید برای به کار بردن این میوه‌ها آنها را نیز همانند موز له کرده و در همان مرحله به کیک موزی خود اضافه کنید.

شما می‌توانید در مرحله اول شیر را نیز به مواد اضافه کنید به طور کلی دستور پخت کیک موزی قابلیت‌های بسیاری در افزودن یا کاهش مواد دارد از این رو شما می‌توانید بسیاری از مواد را به این بیفزایید.

در صورتی که در خانه فر ندارید می‌توانید این کیک خوشمزه را در ماهیتابه یا حتی پلوپز خود نیز درست کنید کافیست کف ماهیتابه یا پلوپز را چرب کرده کاغذ روغنی و یا کاغذی ساده بگذارید سپس مواد را روی کاغذ بریزید.

یکی از دستور پخت‌های کیک موزی دستور پختن در کاپ کیک است دقت داشته باشید که این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند تنها قالبی که استفاده می‌کنند متفاوت است.

توصیه می‌شود زمانی که تخم مرغ‌ها را به مخلوط افزودید؛ آن را بسیار بیشتر هم بزنید. به طوری که تخم مرغ‌ها کف کند. این کار به پف بیشتر کیک موزی شما کمک می‌کند.

مواد را جایگزین کنید!

در صورتی که از طعم کره لذت نمی‌برید می‌توانید به جای آن از مارگارین استفاده کنید.

می توانید به تمامی این دستور مقداری کاکائو، نسکافه یا قهوه بیفزایید. توجه داشته باشید که توصیه می شود این کار به همراه کره ها باشد. همچنین بهتر است پیش از افزودن، به خوبی آن ها را الک کنید. الک کردن مواد از گلوله ای شدن آن ها جلوگیری می کند.

توصیه می‌شود برای تهیه کیک موزی از شکر قهوه‌ای استفاده کنید چرا که این شکر برای بیماران قندی قابل استفاده است البته در میزان آن به دقت کنید برای بیماران دیابتی باید شکر کمتری استفاده کنید.

اگر از طعم‌های طبیعی‌تر لذت می‌برید می‌توانید به جای شکر از موادی همچون شیره خرما یا خود خرما استفاده کنید.

در صورتی که معده حساسی ندارید می‌توانید به مقدار بسیار کم جوش شیرین به مواد بیفزایید. البته توجه داشته باشید که افرادی که معده آن‌ها دارای بیماری خاصی است و یا دستگاه گوارش آن‌ها هر از گاهی آزارشان می‌دهد؛ بهتر است از انجام این کار خودداری کنند.

افزودن جوش شیرین به هر ماده غذایی موجب می‌شود آن ماده پف کند. همچنین به موادی مانند کیک که نیاز دارند عمل بیایند؛ به آن‌ها در این روند کمک می‌کند. البته استفاده از آن در موادی همچون خمیر نان به شدت ممنوع است.

استفاده از عسل همیشه می‌تواند مفید باشد. عسل یکی از موادی است که افزودن آن علاوه بر تامین طعم شیرین کیک موزی، خواص بسیاری را به آن می‌افزاید.

کیک موزی

سخن پایانی

پخت کیک موزی یکی از بهترین کارهایی است که در دوران قرنطینه می‌توان انجام داد. در این دوران یک کیک خوب می‌تواند همه را دور هم جمع کرده و اوقات خوشی را برایتان رقم بزند.

دیدگاه ها

دستورهای آشپزی مرتبط

طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان

شیرینی زبان یکی از شیرینی های خوشمزه، سنتی و اصیل ایرانی می باشد. این شیرینی جز شیرینی های خشک می باشد و به دلیل ماندگاری بالایی که دارد یکی از انتخاب های ثابت عید نوروز می...

طرز تهیه شیرینی دو رنگ

طرز تهیه شیرینی دو رنگ

اگر به دنبال شیرینی هستید که اوج خلاقیت و نبوغ شیرینی پزی شما را به نمایش می‌گذاریم. شیرینی دورنگ و طرز تهیه شیرینی دورنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شیرینی‌های...

حلواهای مجلس ترحیم و طرز تهیه

حلواهای مجلس ترحیم و طرز تهیه

حلوا یکی از معروف ترین دسر های ایرانی است که برای مجالس عزا و ترحیم سرو و پذیرایی می شود. درست کردن حلوا بسیار آسان است و نیاز به ابزار خاص شیرینی پزی ندارد. اگر اولین بارتان است که...

طرز تهیه شیرینی کوکی

طرز تهیه شیرینی کوکی

اگر دنبال یک شیرینی کوچک که بچه‌ها عاشق آن شوند، می گردید؛ شیرینی کوکی یکی از بهترین انتخاب ها است. اگر شما هم به تهیه این شیرینی علاقه مند شدید؛ با ما همراه باشید.

کوکی‌ها شیرینی‌های...

طرز تهیه و تزئین کیک ردولوت (مخمل قرمز)

طرز تهیه و تزئین کیک ردولوت (مخمل قرمز)

اگر به دنبال کیکی هستید که همه را انگشت به دهان نگه دارد؛ کیک ردولوت بهترین انتخاب می‌باشد. این کیک بسیار خوشمزه خطر از دست دادن انگشت به همراه دارد! یعنی آنقدر خوشمزه است که ممکن است انگشتانتان را...