صفحه نخست > راهنمای آشپزی > بستنی سرخ شده چگونه یخ زده می ماند؟

بستنی سرخ شده چگونه یخ زده می ماند؟

اگر یخ را سرخ کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا بستنی سرخ شده خوب است؟ آیا یخ سرخ شده خوب است؟ 

طبیعتاً قبل از آنکه شما به دنبال پاسخ سوالات مذکور باشید، لازم است که کم و بیش این خوراکی های بسیار خوشمزه را بشناسید. واقعیت این است که کمتر کسی با این دسر خوشمزه آشنا بوده و می‌داند که بستنی نیز قابلیت سرخ کردن دارد و ثمره سرخ کردن آن یک دسر خوشمزه و لذیذ است. لطفاً تا انتهای مطالب همراه باشید و نظر و پیشنهاد خورستان را بدانید.

بستنی سرخ کرده چیست؟

ابتدا در رابطه با بستنی سرخ کرده و نحوه آماده سازی آن آشنا می شویم.  بستنی یک دسر بسیار معروف و شناخته شده است. به این ترتیب می دانید یکی از خوراکی های پایه فصل تابستان برای همه سنین به شمار می رود و به احتمال زیاد این دسر معروف در لیست علاقمندی های شما نیز جای دارد. کودکان علاقه بسیار بیشتری به بستنی دارند. به نحوی که حتی در فصول سرد سال نیز تمایل به آن را دارند. بستنی یک خوراکی لذیذی است و با ترکیباتی نظیر شیر و شکر در دمای انجماد تولید می‌ شود. با این وجود بستنی مهمترین خصیصه یخ زدن در دمای پایین را دارد و به محض قرار گرفتن در مجاورت هوای آزاد و گرم به تندی شروع به آب شدن می کند چگونه قابلیت سرخ شدن را دارد. شاید شما کمی تعجب کرده و حتی برایتان به دور از باور است که بستنی نیز قابلیت سرخ کردن دارد. با آن که چند سالی از رواج پیدا کردن بستنی سرخ کرده نیز می گذرد اما هنوز بسیاری از مردم با آن ناآشنا هستند. این در حالی است که در حال حاضر در بسیاری کشورهای دنیا نظیر انگلیس و آمریکا این دسر دلچسب در کافه و رستوران عرضه و سرو می شود.

این خوراکی خوشمزه که به بستنی سوخاری نیز معروف است بر خلاف خود بستنی قابل آماده سازی در منزل است. بنابراین در صورتی که شما تمایل زیادی به کسب تجربه میل کردن این خوراکی دارید می‌توانید طبق توضیحاتی در این متن آن را در منزل تهیه کرده و نوش جان کنید. بستنی سرخ کرده یا سوخاری شکل جدیدی از بستنی است که تحت شرایطی در دما بالا با سرعت بسیار زیاد سرخ می ‌شود.

در واقع این شامل بستنی بود که در یک خمیر سبک پوشانده شده بود و خیلی سریع در روغن داغ سرخ می شد. بستنی اساساً به همان دلیلی که بستنی در Baked Alaska ذوب نمی شود، آب نمی شود. به این ترتیب ما به شکل خاص و خوشمزه تری از بستنی دست می یابیم.

روش تهیه بستنی سوخاری

همانطور که متوجه شدید موضوع اصلی ما دریافت پاسخ دو سوال بستنی سرخ شده خوب است؟ و آیا یخ سرخ شده خوب است؟

لازم به ذکر است که تهیه بستنی سرخ کرده همانند خود بستنی زمان ‌بر بوده و تقریباً وقت و زمان زیادی را می گیرد. همچنین به دلیل آنکه مرحله آخر فرایند تهیه این دسر خوشمزه را یخچال انجام می دهد، شما باید انتظار بیشتری را برای صرف آن بکشید. برای تهیه بستنی سوخاری همانند هر خوراکی دیگر نیاز به یک سری مواد است که این موارد به شرح زیر هستند.

  • کورن فلکس: ۳ پیمانه
  • دارچین: ۱ قاشق چای خوری
  • شیر: ۱ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • بستنی وانیلی: ۴۵۰ گرم
  • پودر نارگیل: ۱ پیمانه
  • روغن مایع: ۲ پیمانه

حال اگر موارد مورد نیاز را آماده کرده‌اید می‌ توانید شروع به تهیه این دسر خوشمزه کنید. در اولین گام لازم است که شما یک اسکوپ فلزی فراهم کنید، سپس با بهره گرفتن از اسکوپ فلزی مذکور چند عدد اسکوپ به حالت توپ از بستنی وانیلی یا بستنی با طعم مورد علاقه خود آماده کرده و آن ‌ها را درون یک سینی بچینید.  سپس سینی حاوی بستنی را به مدت یک ساعت در فریزر نگهداری کنید. این امر کمک می‌ کند که بستنی به خوبی سفت شود. در مدت زمانی که بستنی های توپی شده در فریزر به سر می‌ برند، شما نیز دست خالی نمانده و سراغ آماده سازی کورن فلکس بروید. برای انجام اقدام فوق شما نیاز به یک ظرف مناسب دارید، تا بتوانید  کورن فلکس را به همراه دارچین، شیر و پودر نارگیل به درون آن بریزید. سپس به کمک دستگاه میکسر به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. اگر علاقمند به مصرف مغزیجات هستید، توصیه می ‌کنیم با انتخاب مغز دلخواه و افزودن پودر شده آن به ترکیبات، بستنی سوخاری خود را غنی ‌تر و خوشمزه تر کنید.

وارد مرحله بعدی می شویم و با فراهم کردن یک کاسه دیگر تخم مرغ ها را در آن بشکنید وزرده و سفیده آن ها را از هم جدا کنید. پس از جدا سازی زرده و سفیده تخم مرغ ها باید شروع به بهم زدن سفیده کرده و هم زدن را تا جایی ادامه دهید که سفیده ها کاملاً  کف کنند. سپس سفیده تخم مرغ کف شده را نیز به الباقی موارد اضافه نمایید. به این ترتیب پوششی که شما باید بستنی ها را با آن بپوشانید، آماده می شود.

در مرحله بعدی اگر یک ساعت از گذاشتن سینی بستنی در یخچال گذشته باشد، باید آن‌ ها را درآورده و به درون کورن فلکس تهیه شده انتقال دهید. سپس به طور کامل تمام سطح آن را با کورن فلکس آغشته کنید. پس از آن که تمام سطوح بستنی های دایره ای شکل با ماده کورن فلکس آغشته شد دوباره به مدت سه ساعت آن ‌ها را درون یخچال نگهداری کنید تا کاملاً خودشان را بگیرند.

پس از آن که سه ساعت زمان در نظر گرفته شده با پایان رسید، نوبت به سرخ کردن بستنی سوخاری می رسد. اگر سرخ کن دارید شرایط برای شما راحت بوده و قادر به تهیه بستنی سرخ کرده خوشمزه تری خواهید شد. اما اگر سرخ کن ندارید، می توانید از یک قابلمه کمک بگیرید. قابلمه انتخابی شما برای این منظور باید کوچک و گود باشد. پس از انتخاب قابلمه شما باید آن را روی حرارت بالا قرار داده و زمانی که درجه روغن به حداقل مورد نیاز رسید، و حسابی داغ شد اسکوپ های بستنی را از یخچال خارج کرده و به درون آن بیاندازید. پس از طلایی شدن رنگ بستنی و حالت سوخاری می‌ توانید آن‌ ها از درون روغن خارج کنید. حال مراحل سرخ کردن بستنی شما در این مرحله به پایان می رسد.

سپس مطابق با ذائقه خود می ‌توانید بستنی های خوشمزه سرخ شده را در کنار یکی از طعم دهنده های سس شکلاتی، عسل، خامه و.... میل کنید.

تاریخچه بستنی سرخ شده

بستنی سرخ شده یکی از خلاقانه ترین و جالب ترین دسرهایی است که مصرف آن طی چند سال اخیر در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است. اما شاید این سوال به وجود بیاید که این دسر خوشمزه برای اولین بار در کجا ابداع شده است.

شواهد حاکی از آن است که بستنی سرخ کرده برای اولین بار در یکی از کافه رستوران های کشور آمریکا ارائه شده است. بنابراین می توان گفت که این دسر دلچسب ریشه در کشور آمریکا دارد. زیرا برخی ادعا می کنند که این دسر خوشمزه برای اولین بار در سال ۱۸۹۳ در نمایشگاه جهانی شیکاگو معرفی شده است. بنابراین یک سری نظریه ها سر منشا این دسر را با سر منشا ساندویچ بستنی یکسان می دانند.

اما ادعاهایی وجود دارد که گواهی می دهد بستنی سرخ کرده دارای اصالتی ژاپنی دارد و در سال ۱۹۶۰ این فرضیه مطرح شده است که کشور ژاپن مخترع این مدل بستنی است. همچنین نظریه دیگری نیز وجود دارد که اعتبار اختراع این بستنی را به سال ۱۸۹۴ به کمپانی فیلادلفیا ارتباط داده است.

واقعیت این است که این دسر اکنون جهانی شده خواهید دید که در بسیاری از کشورها و حتی در شهرهایی مانند لندن و منچستر (بریتانیا) در دسترس است. همچنین در کشور ما نیز امکان دستیابی به بستنی سرخ کرده آماده به راحتی مقدور بوده و اگر جزء علاقمندان به این نوع دسر هستید و قبلاً در جایی آن را میل کرده اید، برای صرف دوباره در جاهای مختلف این دسر به صورت آماده که بسیار هم خوشمزه و لذیذ است ارائه می شود.

بستنی سرخ کرده به چه روش های تهیه می شود؟

امروزه تهیه بستنی سرخ کرده به روش های مختلفی صورت می گیرد. به عنوان مثال در کشور مکزیک، به جای کورن فلکس از تیکه های خرد شده نان تورتیلا با مخلوط دارچین استفاده می شود. بنابرین شما نیز مجبور نیستید حتما از کورن فلکس برای این منظور استفاده کنید. در صورتی که ترجیح می دهید، آن را با ماده خوراکی دیگر پوشش داده و سرخ کنید، می توانید به خواست و سلیقه خود احترام بگذارید. در واقع با ترکیب کردن مواد و مزه های مختلف به چالش های ذهن خود یک پاسخ خلاقانه بدهید.

آیا بستنی سرخ شده خوب است؟

مراحل سرخ کردن بستنی بسیار ساده بوده و با فرایند چندان عجیب و غریب و همچنین مواد ناسالم به همراه نیست. می‌ توان گفت که بستنی سرخ شده یک دسر بی ضرر بوده و سرشار از انرژی است. همچنین تمام ارزش غذایی بستنی را نیز دارد. این دسر همانند تمام غذاهای سرخ کرده دیگر حاوی چربی بالا بوده و برای آن دسته از افرادی که دارای مشکلات چربی خون و اضافه وزن هستند خوب نیست. به این ترتیب اگر شما نیز در لیست افراد نام برده قرار دارید، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

در رابطه با یخ سرخ کرده نیز می توان گفت اگر یخ نیز به همین منوال که بستنی سرخ می شود، سرخ شود، مضر نبوده و آن نیز همانند بستنی یک دسر خوشمزه و بی نظیر خواهد بود. می‌ توانید این دسر خوشمزه را با طعم های مختلف و دلخواه تهیه کرده و به عنوان یک عصرانه دلچسب و لذیذ کنار خانواده میل کنید. همچنین در انتخاب پوشش برای آن نیز می توانید آزادانه عمل کرده و خود را محصور در یک مورد خاص نکنید‌.

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تاکنون طعم و مزه بستنی سرخ کرده را نچشیده اید، توصیه می کنیم این اجازه را بدهید برای یک بار هم که شده طعم آن را امتحان کنید.

دیدگاه ها

دستورهای آشپزی مرتبط

طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان

شیرینی زبان یکی از شیرینی های خوشمزه، سنتی و اصیل ایرانی می باشد. این شیرینی جز شیرینی های خشک می باشد و به دلیل ماندگاری بالایی که دارد یکی از انتخاب های ثابت عید نوروز می...

طرز تهیه کیک موزی

طرز تهیه کیک موزی

کیک موزی یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال متفاوت‌ترین کیک هایی است که در خورستان به شما معرفی می‌کنیم. بپزید؛ لذت ببرید؛ نظراتتان را از ما محروم نکنید!

این کیک با موادی ساده...