صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن در بارداری

طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن در بارداری

در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری آشنا کنیم. البته بسیاری از مادران باردار که آموزش‌های کافی دیده باشند؛ با خواص این آبزی فوق العاده آشنا هستند.

ماهی سالمون خیل عظیمی از خواص گوشت سفید را به همراه دارد. بنابراین می‌تواند به رشد کودک کمک شایانی کند. توجه داشته باشید که زمان مصرف و نحوه تهیه ماهی سالمون در خواص آن بسیار مؤثرند.

از این رو خورستان امروز یک غذای مناسب برای بانوان باردار را به شما معرفی می‌کند. شما می‌توانید با در دسترس‌ترین مواد ممکن این خوراک خوشمزه را تهیه کنید. این خوراک به عنوان غذای اصلی میل می‌شود.  

مواد لازم طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری:

مواد-لازم-طرز-تهیه-ماهی-سالمون-در-فر-و-خواص-آن-برای-بارداری اصلی (2)

  • ۲۵۰گرم فیله ماهی سالمون برای هر نفر
  • روغن زیتون چهار قاشق غذاخوری
  • سیر دو حبه
  • ریحان خشک و کفساب شده یک قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه یک قاشق چایخوری
  •  آبلیمو یک قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری:

طرز-تهیه-ماهی-سالمون-در-فر-و-خواص-آن-برای-بارداری

طعم دار کردن ماهی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل تهیه ماهی سالمون است. چرا که در این مرحله باید طعم آن را به مذاق افراد خوشایند کرد. از سوی دیگر باید بوی زهم ماهی را نیز از آن گرفت.

به همین دلیل است که ابتدا به سراغ تهیه سسی می‌رویم که با استفاده از آن ماهی شما طعم دار می‌شود. لازم به ذکر است که برخی بانوان باردار واکنش‌های شدیدی نسبت به برخی مواد پیدا می‌کنند. توجه داشته باشید که این مواد را باید به خوبی شناسایی کنید.

در اولین گام لازم است سیر‌ها را پوست بگیرید و سپس رنده کنید. روغن زیتون، ریحان، نمک، فلفل و آبلیمو را به سیرها بیفزایید. در مرحله بعدی هم جعفری ساطوری شده را به مواد اضافه کنید.

یک بشقاب خورشت بردارید و ماهی سالمون را در آن بخوابانید. سپس سسی که آماده کردید را روی ماهی بریزید. به طوری که مطمئن شوید تمام بخش‌های ماهی مملو از سس هستند. این مهم‌ترین مرحله طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری است.

یک پلاستیک فریزر بردارید و با استفاده از آن ظرف را بپوشانید. آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. در طی این مدت لازم است چند باری به ماهی سر بزنید. باید آن را برگردانید تا به تمام بخش‌های آن سس برسد.

حال نوبت به آماده سازی فر می‌رسد. آن را حدود ده دقیقه قبل از پخت ماهی روشن کنید. بهتر است دمای فر را روی ۱۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. زمانی که فر گرم شد به سراغ ماهی‌ها بروید.

فویل آلمینومی را بردارید و برش بزنید. به طوری که ماهی‌ها به سادگی در آن قرار گیرند. فیله ‌ها را روی فویل قرار دهید و مقداری از سس باقی مانده در کف ظرف را روی ماهی‌ها بریزید.

فویل را دور ماهی بپیچید و آن را در ظرف مناسب فر قرار دهید. در این مرحله معمولاً مناسب‌ترین ظرف، ظروف پیرکس هستند. پس از آن ماهی‌ها را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

حال نوبت به بخش خوشمزه ماجرای طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری می‌رسد! زمانی که چنگال به راحتی در بطن ماهی‌ها فرو رود؛ می‌توانید آن‌ها را سرو کنید. فراموش نکنید یک غذای عالی به یک تزئین عالی هم نیاز دارد!

کلیدی‌ترین نکات تهیه ماهی سالمون در فر:

کلیدی‌ترین-نکات-تهیه-ماهی-سالمون-در-فر

این ماهی قابلیت طعم گرفتن کمی دارد. بنابراین بهتر است آن را در یخچال طعم دهید. البته در صورتی که ظاهر ماهی هم برایتان مهم است؛ بهتر است پس از گذشت یک ساعت از قرار گیری در یخچال، حدود نیم ساعت آن را در فریزر بگذارید.

ماهی سالمون قابلیت همسان شدن با بسیاری از سبزی‌ها را دارد. شما عزیزان می‌توانید با انواع سبزی‌های معطری که تمایل دارید این خوراک را آماده کنید.

طی طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری ذکر شده بهتر است این ماهی با برنج سرو نشود. چرا که برنج، به خصوص برنج‌های هندی می‌توانند تورم بارداری را افزایش دهند. بنابراین اگر این خوراک خوشمزه را برای بانویی باردار سرو می‌کنید؛ بهتر است برنج در کنار آن میل نشود.

به همراه این خوراک می‌توانید از خوراک‌های دیگری نیز بهره ببرید. پیشنهاد خورستان خوراک سیب زمینی کبابی و خوراک لوبیا سبز می‌باشد.

اگر بانوی باردار شما حساسیت بالایی نسبت به بو دارد؛ می‌توانید در کنار سیر از پیاز هم استفاده کنید. اما قبل از قرار دادن ماهی‌ها در فر باید پیازها را از سس خارج کنید.

اگر می‌خواهید ماهی شما طعم بهتری داشته باشد؛ قبل از افزودن سس آن را بشویید. سپس با استفاده از دستمال آشپزخانه سطح آن را به خوبی خشک کنید. همچنین برای اطمینان می‌توانید با چاقو چند خراش کوچک روی آن ایجاد کنید.

این ماهی بهتر است به صورت گرم سرو شود. چرا که اگر مدت زمان طولانی از فر خارج شده و سرد شد؛ سفت می‌شود. البته در آن صورت هم می‌توانید ماهی را گرم کنید. اما باید آن طعم فوق العاده و تردی شگفت انگیز را فراموش کنید.

ماهی سالمون زمانی که پخت به مدت ۵ روز می‌تواند در یخچال بماند. اما ماهی وارد یخچال شده کجا و سالمونی که تازه از فر خارج و سرو می‌شود کجا!

:بیشتر بخوانید

طرز تهیه خوراک‌ فیله‌ گوسفندی

چند نکته برای مصرف بهتر این ماهی:

چند-نکته-برای-مصرف-بهتر-این-ماهی

در صورتی که شما هم همانند من از غذاهای سرخ کرده بیشتر لذت می‌برید می‌توانید از خرده‌های نان باگت استفاده کنید! می‌توانید خرده‌های نان باگت را خشک کنید. سپس آن‌ها را پودر کرده و به جای پودر سوخاری از آن‌ها استفاده کنید.

طی این دستور تهیه می‌توانید برای زیبا‌تر کردن ماهی آن‌ها را زمانی که می‌خواهید در فویل قرار دهید به پودر سوخاری آغشته کنید. سپس گریل فر را روشن کنید.

اگر تمایل دارید رطوبت ماهی سالمون در فر حفظ شود می‌توانید از لیمو استفاده کنید. به این صورت که یک تکه لیمو را برش داده و در فویل حاوی ماهی قرار دهید.

حتی برای عطر بهتر ماهی می‌توانید از پوست لیمو و پرتقال نیز استفاده کنید. آن‌ها را نیز کافی است در فویل کنار ماهی قرار دهید. البته با این کار باید فر را میان پخت خاموش کرده و پوست لیمو‌ها را خارج کنید. چرا که زمانی که حرارت زیادی ببینند باعث تلخ شدن ماهی می‌شوند.

اگر می‌خواهید میزان امگا سه درون این ماهی غوغا کند می‌توانید رزماری استفاده کنید. گیاه رزماری علاوه بر عطر فوق العاده‌‌ای که به ماهی می‌دهد؛ خواص آن را نیز به صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.

خواص ماهی سالمون:

این ماهی سرشار از امگا سه است. این امگا سه زمانی که در کنار روغن زیتون قرار می‌گیرد؛ نور علی نور می‌شود! به همین دلیل برخی از پزشکان معتقدند مصرف این ماهی در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا نوزاد به بیماری‌هایی مثل سندروم داون و سندروم توره را کاهش دهد.

طی تحقیقاتی بین المللی مشخص شده است که ماهی سالمون می‌تواند خطر ابتلا به اوتیسم را کاهش دهد. البته تنها در صورتی که مادر دو بار در هفته این ماهی را مصرف کند.

مادرانی که طی دوران بارداری خود از ماهی سالمون استفاده کرده‌‌اند می‌توانند تا سه سالگی کودکان خود را از ابتلا به اوتیسم بیمه کنند.

همچنین مشاهده شده است که مصرف ماهی سالمون در دوران بارداری می‌تواند میزان ابتلا به آلرژی‌های گوناگون را در کودکان کاهش دهد. البته اگر در طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری حرفه‌‌ای باشید!

این ماهی منبعی فوق العاده برای اسیدهای چرب به خصوص امگا سه است. بنابراین باید از آن انتظار داشت رشد ذهنی کودک را افزایش دهد.

از سوی دیگر مصرف بسیاری از ماهی‌ها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. برای مثال اره ماهی به دلیل بالا بودن مقدار جیوه در گوشت خود، برای بانوان باردار مناسب نیست.

اما در سالمون اوضاع کاملاً برعکس است. جیوه مانع رشد اعصاب کودک می‌شود. این در حالی است که امگا سه می‌تواند این رشد را بهبود دهد. بنابراین کوداکانی که در دوران جنینی ماهی سالمون دریافت کرده‌‌اند؛ رشد اعصاب بهتری دارند.

مهم‌ترین نکات برای دریافت خواص در طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری:

مهم‌ترین-نکات-برای-دریافت-خواص-در-طرز-تهیه-ماهی-سالمون-در-فر-و-خواص-آن-برای-بارداری

اولین و مهم ترین نکته‌‌ای که باید به آن اشاره کنیم مراکز خرید ماهی هستند. ماهی سالمون بیشتر در استخرهای پرورش ماهی تهیه می‌شود. اما ماهی‌هایی کیفیت بالاتری دارند که زمان رسیدن آن‌ها از استخر به مرکز فروش کمتر باشد.

برای اینکه بدانید ماهی تازه است یا خیر با انگشت کمی روی ماهی را فشار دهید. اگر به سرعت گوشت ماهی به حالت اولیه خود بازگشت؛ آن ماهی تازه است.

فیله کردن ماهی نیز برای طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری بسیار مهم است. بهتر است این کار را به فروشندگان بسپارید. چرا که چاقوهایی که آن‌ها استفاده می‌کنند تیز‌تر است. بنابراین بدون آسیب به بافت ماهی می‌توانند آن را به دست شما بسپارند.

تمیز کردن ماهی نیز برای بانوان باردار از اهمیت فوق العاده‌‌ای برخوردار است. ماهی سالمون استخوان‌های زیادی ندارد. بنابراین به سادگی می‌توانید آن را تمیز کنید. البته فلس گیری ماهی نیز باید با دقت بالا صورت گیرد.

طرز تهیه ماهی سالمون در فر و خواص آن برای بارداری یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید از بیماری‌های کودکتان پیشگیری کنید. بنابراین بهترین ماهی را انتخاب و بهترین خوراک ماهی سالمون در فر را برای او تهیه کنید.

دیدگاه ها
برچسب های مرتبط