صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه سالاد کلم سفید خوشمزه

طرز تهیه سالاد کلم سفید خوشمزه

سالاد کلم بدون کلم‌های خرد شده معنی ندارد. حتی این سالاد با سس‌های متفاوت تهیه می‌شود. اما همانطور که از نام آن پیداست نیازمند به کلم است. کلم هم که یکی از مقوی‌ترین موادغذایی است که می‌توانید پیدا کنید. از این رو خورستانامروز این دستور تهیه ساده و در عین حال کاربردی را به شما می‌آموزد.

این سالاد خوشمزه یکی از دستاوردهای مهاجران هلندی بود که به نیویورک رسید. نام اصلی این سالاد colsla است. این نام از دو بخش col به معنی کلم و sla به معنی سالاد تشکیل شده است.

اما یک ایراد بزرگ در این نام وجود دارد. این غذا به صورت سرد سرو می‌شود. از این رو باید نشانی از سرد بودن در منوهای نیویورکی‌ها داشته باشد. بنابراین امروز به آن coolsla گفته می‌شود.

امروزه در سراسر دنیا از این سالاد خوشمزه استفاده می‌شود. از آن به عناوین گوناگونی بهره گرفته می‌شود. از دورچین غذاهای گوناگون گرفته، تا سالادهایی که در برنامه‌های لاغری به آن‌ها اشاره شده است. از این رو واجب است هر بانویی دستور تهیه آن را بداند.

مواد لازم تهیه سالاد کلم:

مواد-لازم-تهیه-سالاد-کلم

  • کلم سفید و بنفش هر کدام ۲۰۰ گرم
  • هویج ۱۰۰ گرم
  • پیازچه دو ساقه
  • ماست ۱۵۰ گرم
  • سرکه سیب دو قاشق غذاخوری
  • سس مایونز یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد کلم کلاسیک:

طرز-تهیه-سالاد-کلم-کلاسیک

در اولین گام تهیه این سالاد خوشمزه باید کلم‌های سالاد را به خوبی شسته و خرد کنید. بهترین سالاد کلم‌ها همان‌هایی هستند که کلم‌های آن‌ها بهتر از دیگران خرد شده باشد.

در گام بعد به سراغ هویج‌ها بروید. اگر پوست نازکی داشتند نیازی نیست آن‌ها را پوست بگیرید. اما اگر پوست هویج‌ها کلفت است؛ آن‌ها را پوست بگیرید. سپس به خوبی بشویید.

هویج‌ها را نیز به کمک درشت‌ترین بخش رنده، رنده کرده و به کاسه سالاد خود بیفزایید. حال باید هویج‌ها و کلم‌ها در یک کاسه بزرگ با یکدیگر مخلوط شده باشند.

یک کاسه کوچک برای آماده کردن سس سالاد بردارید. در این کاسه ماست، سس مایونز، نمک و فلفل را ترکیب کنید. سپس سرکه سیب را نیز به آرامی به آن بیفزایید.

سس را در یخچال قرار دهید تا زمانی که به سالاد می‌افزایید خنک شده باشد. حال پیازچه‌ها را نیز خرد کرده و به کاسه بزرگ سالادتان بیفزایید. آن را نیز در یخچال قرار دهید.

حدود ده تا بیست دقیقه بعد کاسه سالاد و سس را از یخچال خارج کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. سالاد را به خوبی زیر رو و رو کنید تا سس به سراسر سالاد برسد.

:بیشتر بخوانید

طرز تهیه سالاد شیرازی

تهیه سالاد الویه 

از جمله افزودنی‌های مجاز تهیه سالاد کلم:

از-جمله-افزودنی‌های-مجاز-تهیه-سالاد-کلم

این سالاد شباهت بسیاری به سالاد اندونزیایی دارد. از این رو شما می‌توانید اکثر موادی که در تهیه این نوع سالاد به کار رفته است را در سالاد کلم نیز به کار بگیرید.

برای مثال شما می‌توانید از لیمو یا آبلیمو تازه در این سالاد نیز استفاده کنید. به طور کلی در اکثر سالادهای رایج امروزی می‌توان از آبلیمو استفاده کرد. البته بهتر است آبلیمو خانگی و تازه باشد.

سیر یکی دیگر از موادی است که می‌تواند غذای شما را غنی‌تر کند. البته اگر سالاد را به صورت کمی تند‌تر دوست دارید؛ می‌توانید یک بته سیر را رنده کرده و به سس سالاد بیفزایید. سیر رنده شده باید با ریز‌ترین دنده‌ها رنده شود.

بسیاری از افراد به این سالاد خوشمزه شکر نیز اضافه می‌کنند. البته در دستور تهیه اصلی نامی از شکر آورده نشده است. اما زمانی که یک غذا وارد ایران می‌شود؛ نباید انتظار داشت به صورت اصیل آماده شود!

خیارهای مختلف را نیز می‌توانید در این دستور استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که اگر طبیعت غذایی که این سالاد پیش از آن سرو می‌شود سرد باشد بهتر است خیار به آن اضافه نکنید.

البته اگر این سالاد را برای بیماران دیابتی تهیه می‌کنید خیار یکی از بهترین انتخاب‌ها است. البته این تنها در صورتی است که خیار را در کنار زنجبیل به غذا بزنید.

زنجبیل بهتر است به صورت تازه استفاده شود. شما می‌توانید تکه ای از زنجبیل را ببرید و اجازه دهید در فریزر یخ بزند. سپس آن را با دنده‌های ریز رنده کرده و به سس سالاد بیفزایید. با این کار هم زنجبیل ساده‌تر رنده می‌شود و هم باعث خنک‌تر شدن سالاد می‌شود.

فلفل دلمه‌‌ای نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد. به خصوص اگر از رنگ‌های قرمز و نارنجی آن استفاده کنید. چرا که علاوه بر غنی‌تر کردن سالاد، رنگ و عطر آن را نیز بهبود می‌بخشد.

این­ها را نیز می­توانید اضافه کنید!

این-ها-را-نیز-می-توانید-اضافه-کنید!

استفاده از ذرت در تهیه سالاد کلم نیز یکی از ایده‌هایی بود که نیویورکی‌ها به این غذا دادند. آن‌ها ذرت‌ها را کمی پختند سپس آن را به این سالاد خوشمزه افزودند.

یکی دیگر از سبزی‌هایی که می‌تواند عطر دل انگیزی به این سالاد خوشمزه بدهد؛ شوید می‌باشد. شوید نیز اگر به صورت تازه در این سالاد استفاده شود عالی است. اما اگر تازه آن را در دسترس نداشتید؛ می‌توانید از شوید خشک استفاده کنید.

بسیاری در سالاد کلم خیارشور نیز می‌ریزند. هنگام استفاده از این ماده ابتدا به میزان نمک آن توجه کنید. پس از آن دقت کنید که آب خیارشورها قبل از اضافه شدن به سالاد به خوبی گرفته شود.

در تهیه این سالاد می‌توان از انواع مغزیجات نیز استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که مقدار مغزیجات نباید بیش از اندازه باشد. برای مثال گردو اگر زیاد باشد؛ می‌تواند موجب آب انداختن سالاد شما شود.

روغن زیتون نیز پای ثابت تمام سالادهای خارجی و ایرانی است. شما به این سالاد نیز می‌توانید روغن زیتون بیفزایید. برای این مقدار مواد اولیه، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون کافی است.

کدو شاید یکی از موادی باشد که دوست ندارید از آن در غذاها استفاده کنید. اما باور کنید کدو سبز را اگر کمی تفت داده و در این سالاد به کار ببرید؛ می‌تواند نظر شما را تغییر دهد!

از جمله بهترین مواد برای سالاد کلم:

کشمش یکی دیگر از موادی است که استفاده از آن در سالاد کلم بسیار شایع است. کشمش پلویی بهتر است قبل از اضافه شدن به سالاد کمی در آب باقی بمانند. چرا که با این کار هم خاک آن‌ها به آب می‌رود؛ هم کمی نرم‌تر می‌شوند.

اگر در فصل انار بودید چرا از این ماده استفاده نکنید؟ انارهای ترش بهترین انتخاب برای این سالاد عالی می‌باشند. البته شما می‌توانید از دانه‌های دیگر انار نیز استفاده کنید.

نعنا و آویشن هم که پای ثابت آشپزی در ایران هستند. این دو سبزی را هم به صورت خشک و هم به صورت‌تر می‌توانید در سالادها و غذاهای گوناگون به کار بگیرید.

فلفل تند و سس ماست را نیز می‌توانید در تهیه این سالاد به کار بگیرید. البته این دو ماده به مزاق همه خوش نمی‌آیند. بنابراین اگر برای مهمانی سالاد کلم تهیه می‌کنید بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید.

مهم‌ترین نکات تهیه سالاد کلم:

مهم‌ترین-نکات-تهیه-سالاد-کلم

بهتر است از انواع کلم در این سالاد استفاده کنید تا زیبایی بیشتری داشته باشد. استفاده از کلم سفید در کنار کلم قرمز می‌تواند سالاد شما را به یک تابلو نقاشی زیبا تبدیل کند.

بهتر است زمانی که کلم‌ها را می‌شویید به خوبی اجازه دهید خشک شوند. به طور کلی در هر سالادی بهتر است مواد اولیه کاملاً خشک شده و سپس از آن‌ها استفاده کنید. این کار موجب می‌شود سس به خوبی در بطن مواد غذایی جای گیرد.

اینکه ماست شیرین باشد یا ترش کاملاً وابسته به سلیقه شماست. اما اگر از ماست ترش استفاده می‌کنید؛ می‌توانید مقدار سس مایونز را کاهش دهید. حتی می‌توانید برای سالم‌تر شدن سالاد کلم، به طور کلی سس مایونز را حذف کنید.

شما می‌توانید سرکه سیب را نیز از این دستور تهیه حذف کنید و به جای آن از سرکه سفید استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که سرکه سیب یکی از اصیل‌ترین سرکه‌هایی است که برای تهیه سالاد‌ها به کار گرفته می‌شود.

اگر از هر ماده دیگری هم در تهیه این سالاد خوشمزه استفاده می‌کنید؛ به یاد داشته باشید که آن ماده باید خشک و تمیز باشد. از طرفی به ریز‌ترین صورت ممکن خرد یا خلال شود.

تهیه سالاد کلم به عنوان یکی از سالادهای مجلسی این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از سوی دیگر این سالاد کاربردهای بسیاری نیز دارد. بنابراین هر خانم خانه داری باید طرز تهیه آن را بداند. از این رو خورستان امروز شما را با تهیه این سالاد همراهی کرد.

این دستور تهیه را می‌توان به روش‌های مختلفی آماده کرد. حتی به روشی که رستوران‌ها آن را تهیه می‌کنند. رستوران‌هایی که ما به شما معرفی می‌کنیم بهترین سالاد کلم‌های ممکن را ارائه می‌کنند. اگر باور ندارید می‌توانید خودتان ببینید!

دیدگاه ها

دستورهای آشپزی مرتبط

راز و رمزهای تهیه سالاد الویه پرطرفدار روسی

راز و رمزهای تهیه سالاد الویه پرطرفدار روسی

اگر به بنده بگویید غذایی را نام ببر که همه آن را دوست داشته باشند؛ قطعاً جواب می‌دهم سالاد الویه. طرز تهیه سالاد الویه آن قدر در میان ایرانیان مشهور است که هر بانویی آن را...

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

ماکارونی یکی از غذاهایی بود که به سرعت میان کشورها و مردم گوناگون طرفدار یافت. یکی از مهمترین دلایل آن نیز طرز تهیه های مختلفی بود که می توانست داشته باشد. طرز تهیه سالاد ماکارونی یکی از همین...

طرز تهیه سالاد اندونزی پرطرفدار خوشمزه

طرز تهیه سالاد اندونزی پرطرفدار خوشمزه

سالاد اندونزی یکی از غذاهایی است که امروز در اکثر فست فودهای کشور سرو می‌شود. شما می‌توانید این سالاد فوق العاده را با بهترین مواد در خانه نیز تهیه کنید. صد البته که در این صورت...

داستان وطرز تهیه سالاد شیرازی عالی

داستان وطرز تهیه سالاد شیرازی عالی

سالاد شیرازی یکی از محبوب ‌ترین سالادهایی است که در ایران رواج دارد. این سالاد که در دنیا نشان ایرانی بودن دارد؛ امروز در خورستان آموزش و سرو می‌شود.

سالاد شیرازی...

برچسب های مرتبط