صفحه نخست > راهنمای آشپزی > طرز تهیه سس قارچ مخصوص به همراه نکات

طرز تهیه سس قارچ مخصوص به همراه نکات

اگر به دنبال یک سس تازه برای سالادها و غذاهای خود هستید؛ سس قارچ یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد. طرز تهیه سس قارچ طرز تهیه خاصی است. چرا که طی آن تعیین می‌شود رنگ این سس چطور باشد. بنابراین شما می‌توانید از این سس برای کمک به تزئین غذاهای خود نیز استفاده کنید. بنابراین اگر کنجکاوی شما هم تحریک شده است تا با این سس خوشمزه بیشتر آشنا شوید؛ تا انتها با خورستان همراه باشید.

سس قارچ را می‌توان با غذاهای بسیاری میل کرد. همین مورد آن را تبدیل به یک انتخاب فوق العاده برای پیش غذا و دسرهای سنگین کرده است.

بهترین انتخاب پیش غذای این سس، غذاهایی است که در آن‌ها از گوشت قرمز زیاد استفاده شده است. حتی در بسیاری از موارد شما می‌توانید این سس را روی غذاهای گوشتی بریزید.

این سس را می‌توان به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انواع ماهی دانست. چرا که در این سس از موادی استفاده شده است که بوی زهم ماهی را از بین می‌برند. از جمله این مواد می‌توان به سیر و ادویه‌ها اشاره کرد.

از سوی دیگر سس قارچ آنقدر دست شما را در انتخاب غذا باز گذاشته است که به راحتی می‌توانید آن را با سبزیجات نیز میل کنید.
اسپاگتی یکی از غذاهایی است که حدود ۸ ساعت در معده باقی می‌ماند. این زمان طولانی می‌تواند مشکلات بسیاری را برای معده شما ایجاد کند. استفاده از سس قارچ پیش از این غذا موجب سبک ‌تر شدن آن برای معده شما می‌شود.

مواد لازم تهیه سس قارچ:

مواد-لازم-تهیه-سس-قارچ

  • آب گوشت یک پیمانه
  • آرد سفید یک قاشق سوپ خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سس قارچ:

طرز-تهیه-سس-قارچ

طرز تهیه‌های متفاوتی برای سس قارچ ذکر شده است که یکی از بهترین دستور تهیه‌ها را برای شما انتخاب کرده ایم. سپس توضیحات مختصری درباره تفاوت دیگر دستور‌ها با این دستور تهیه ارائه می‌کنیم.

در اولین گام لازم است یک ماهیتابه مناسب انتخاب کرده و کره را در آن بگذارید. بهتر است شعله زیر کره‌ها کم باشد. زمانی که کره شروع به کف کردن کرد شما نیز کمی آن را در ماهیتابه تکان دهید.

سپس زمانی که کف کره‌ها به خوبی خوابید؛ آرد را به کره‌ها بیفزایید. آرد را به خوبی تفت دهید. توجه داشته باشید که آرد سریع می‌سوزد. اما ایرادی ندارد که شعله شما کمی زیاد باشد.

آرد باید به صورت مرتب به هم بخورد. این کار به این دلیل است که بوی خامی آرد به خوبی گرفته شود.

در مرحله بعدی تهیه سس قارچ باید به سراغ قارچ‌ها بروید. آن‌ها را به ورقه‌هایی نه چندان نازک خرد کنید. قارچ‌ها اگر خیلی نازک باشند به سرعت می‌سوزند. اگر خیلی کلفت باشند احساس خوبی هنگام سرو نمی‌دهند.

حال که بوی خامی آرد گرفته شده و قارچ‌ها نیز خرد شده‌‌اند؛ نوبت به افزودن آب گوشت به آرد می‌رسد. پس از افزودن آب گوشت بهتر است حرارت را کاهش دهید.

نمک و فلفل را نیز به سس اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. نحوه هم زدن شما در این مرحله تاثیر به سزایی در طعم و ظاهر سس دارد.

حال در یک تابه دیگر مقداری کره بریزید. زمانی که کره از کف افتاد قارچ‌ها را به آن اضافه کنید. بدون هم زدن اجازه دهید قارچ‌ها آب بیندازند. پس از اینکه آب آن‌ها خارج شد بهتر است مقداری هم سرخ شوند.

حال قارچ‌ها را نیز به مخلوط سس قارچ خود بیفزایید. شعله سس شما در این زمان باید نسبتا کم باشد. شما نیز به طور مدام باید آن را هم بزنید. پس از گذشت چند دقیقه سس را از روی حرارت بردارید.

مهم‌ترین نکات تهیه سس قارچ:

مهم‌ترین-نکات-تهیه-سس-قارچ

بهتر است زمانی که می‌خواهید آرد را به کره‌ها بیفزایید؛ آن را به خوبی الک کرده باشید. الک کردن آرد از گلوله‌‌ای شدن این سس جلوگیری می‌کند.

بهترین انتخاب برای هم زدن آرد‌ها یک قاشق چوبی است. چرا که قاشق چوبی علاوه بر اینکه کار را برایتان ساده‌تر می‌کند؛ به افزایش سرعت از بین رفتن بوی آرد کمک شایانی می‌کند.

در صورتی که تمایل دارید یک سس زیبا داشته باشید؛ بهتر است کمی بیشتر روی اندازه برش‌های قارچ توجه داشته باشید. از طرفی الک کردن آرد را فراموش نکنید.

برخی الک کردن آرد را زمان افزودن آن به کره انجام می‌دهند. اما روش بهتر این است که یک بار قبل از افزودن آن به کره و یک بار پس از افزودن آن به کره این کار را انجام دهید.

اگر آرد حرارت زیاد ببیند تلخ می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که قبل از تغییر رنگ آرد بهتر است حرارت آن را کاهش دهید. البته اگر آرد شما دو رنگ شده است؛ باز هم بهتر است کمی صبر کنید و بسیار بیشتر هم بزنید.

آب گوشت بهتر است قبل از افزوده شدن به سس از یک فیلتر خوب عبور کند. هیچ خوب نیست زمانی که سس قارچ را میل می‌کنید تکه‌‌ای پیاز شما را آزار دهد!

قارچ‌ها در سس شما از دیگر مواد سنگین‌تر می‌باشند. بنابراین در مرحله آخر بیشتر ته نشین می‌شوند و حرارت بیشتری می‌بینند. بنابراین بهتر است زمانی که سس در دقایق پایانی پخت به سر می‌برد؛ شما نیز آن را خوب به هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد.

بیشتر بخوانید.

طرز تهیه سس سفید یا سس بشامل

طرز تهیه سس مایونز خانگی

از جمله افزودنی‌های مجاز سس قارچ:

از-جمله-افزودنی‌های-مجاز-سس-قارچ

شیر یکی از بهترین انتخاب‌ها در این سس می‌باشد. شما می‌توانید به جای استفاده از آب گوشت از شیر استفاده کنید. در این صورت به دو لیوان شیر پرچرب نیاز خواهید داشت.

اگر آرد سفید در منزل ندارید بهترین انتخاب برای سس قارچ، آرد گندم است. البته توجه داشته باشید که آرد سفید کمی از آرد گندم سبک‌تر است. بنابراین طعم بهتری به سس شما می‌بخشد.

کره‌های خالص حیوانی بهترین انتخاب برای آشپزی هستند. اما با توجه به اینکه همه طعم این کره‌ها را دوست ندارند؛ می‌توانید از کره‌های گیاهی نیز استفاده کنید.

مارگارین‌ها نیز از بهترین جایگزین‌ها می‌باشند. البته باز هم منوط به سلیقه شما می‌باشد. اگر هیچ کدام از این‌ها را در منزل نداشتید؛ می‌توانید از روغن نیز استفاده کنید. روغن سرخ کردنی بهترین انتخاب است.

این سس می‌تواند ادویه‌های گوناگونی داشته باشد که رنگ آن را متنوع‌تر از گذشته می‌کند. برای مثال می‌توانید با افزودن زردچوبه به آن علاوه بر افزایش خواص سس، رنگ آن را نیز زرد کنید.

سیر یکی از بهترین ادویه‌هایی است که برای سس قارچ توصیه شده است. در صورتی که غذای اصلی شما ماهی یا مرغ است؛ می‌توانید سیر را رنده کرده و بیفزایید. همچنین اگر سیر تازه در دسترس ندارید؛ می‌توانید از پودر سیر نیز استفاده کنید.

در تعدادی از دستور تهیه‌ها استفاده از آویشن آورده شده است. آویشن ادویه‌‌ای است که عطر فوق العاده‌‌ای به سس شما می‌دهد. اگر غذای اصلی شما ماکارونی است؛ آویشن می‌تواند انتخابی بسیار عالی باشد.

در این غذا به طور مستقیم نمی‌توان از فلفل دلمه‌‌ای استفاده کرد. اما اگر شما نیز همانند من عاشق طعم پاپریکا هستید؛ می‌توانید از آن درون سس بریزید.

همانطور که اشاره کردیم این سس دستور تهیه‌های متفاوتی دارد. در ادامه به یکی دیگر از این دستور‌ها اشاره می‌کنیم:

مواد لازم تهیه سس قارچ مناسب انواع ساندویچ و فست فود:

مواد-لازم-تهیه-سس-قارچ-مناسب-انواع-ساندویچ-و-فست-فود

  • کره: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
  • قارچ: ۶۰۰ گرم
  • سیر: ۲ حبه
  • خامه صبحانه: ۱ پاکت
  • شیر: ½ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • پنیر موزارلا: ۵۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار دلخواه
  • جعفری ساطوری خرد شده: ۵۰ گرم (اختیاری)

طرز تهیه سس قارچ مناسب انواع ساندویچ و فست فود:

طرز-تهیه-سس-قارچ-مناسب-انواع-ساندویچ-و-فست-فود

در این دستور تهیه ابتدا باید قارچ‌ها را به خوبی بشویید. سپس آن‌ها را همانطور که در دستور تهیه قبلی گفتیم به خوبی خرد کنید. حال به سراغ تابه بروید.

یک قاشق چایخوری روغن را در تابه بریزید. سپس کره را به آن اضافه کنید. افزودن روغن پیش از کره به دلیل این است که از سوختن کره جلوگیری کنیم. اجازه دهید کره کمی گرم شود. زمانی که به خوبی آب شد؛ قارچ‌ها را در تابه بریزید تا آب آن‌ها گرفته شود.

قارچ‌ها را تا جایی تفت دهید که رنگ آن‌ها تغییر کند. سپس سیر را رنده کنید و به قارچ‌ها اضافه کنید. اجازه دهید بوی سیر بلند شود. اما باید بدانید سیر اگر زیاد حرارت ببیند؛ تلخ شده و می‌سوزد.

حال خامه را به سس قارچ خود اضافه کنید. یک پاکت خامه صبحانه برای این میزان قارچ کافی است. اما اگر خامه بیشتری دوست دارید می‌توانید نیم بسته دیگر خامه به سس اضافه کنید.

اجازه دهید خامه و قارچ‌ها با یکدیگر بازی کنند. بهتر است حرارت زیر آن‌ها کم بوده و مدام به هم بخورند. این کار را تا زمانی که سس به یکدستی برسد ادامه دهید. سپس شیر را آرام آرام به مواد اضافه کنید.

شیر باید در کنار دیگر مواد آرام حرارت ببیند و با قارچ‌ها یکدست شود. سس قارچ شما اگر به یکدستی موردنظرتان رسید؛ ادویه‌ها را اضافه کنید.

پنیر موزارلا رنده شده یا همان پنیر پیتزا نیز همراه با ادویه‌ها به سس بیفزایید. بازهم باید هم بزنید تا ادویه‌ها در سس جای گیرند. اجازه دهید آب پنیر و دیگر مواد به خوبی تبخیر شود.

حال سس قارچ فرانسوی شما آماده است. این سس را می‌توانید با بسیاری از غذاها میل کنید. اما توجه داشته باشید که بهتر است آن را زمانی که گرم است روی غذا بریزید.

این سس زمانی که سرد شود کمی سفت می‌شود. اگر مهمانی دارید که ممکن است کمی دیرتر برسد و سس سرد شود؛ بهتر است کمی زودتر آن را از روی شعله بردارید.

سس قارچ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای غذاهایی است که نمی‌دانید چطور به آن‌ها تنوع دهید! دستور تهیه‌های متفاوتی برای این دستور تهیه ذکر شده است. اما خورستان همیشه به دنبال بهترین هاست! شما نیز اگر از این سس فوق العاده میل کرده‌‌اید؛ خوشحال می‌شویم تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها

دستورهای آشپزی مرتبط

طرز تهیه سس‌ آلفردو

طرز تهیه سس‌ آلفردو

سس ها و چاشنی ها یک اصل مهم در طعم غذاها به حساب می آیند که موجب خوشمزه و لذیذتر شدن غذاها می شوند. سس آلفردو یکی از معروف ترین سس ها برای پاستا می باشد که طرز تهیه آن...

طرز تهیه سس سفید یا سس بشامل

طرز تهیه سس سفید یا سس بشامل

تهیه سس سفید یا همان به قول معروف سس بشامل کار سختی است! انصاف حکم می کند واقعیت را بگوییم تا شما بدانید که یک سس مایونز چقدر سخت تهیه می شود. البته این سختی مختص خورستانی هایی...

طرز تهیه سس سویا خوشمزه در خانه

طرز تهیه سس سویا خوشمزه در خانه

اگر شما هم به غذاهای چینی علاقه داشته باشید می‌دانید سس سویا جزء جدایی ناپذیر آن است. با این حال اما بسیاری اطلاعات زیادی درباره آن نمی‌دانند. از این رو خورستان امروز شما را بیشتر با...

طرز تهیه سس مایونز خانگی

طرز تهیه سس مایونز خانگی

سس مایونز یکی از سس‌های پرطرفدار در جهان است که به عنوان چاشنی سالاد، فست فود و همچنین پایۀ بسیاری از سس‌های دیگر شناخته می‌شود. سس مایونز یکی از مهم­ترین و اصلی­ترین مواد برای استفاده...

برچسب های مرتبط